Rick Hunter Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Nån som missat denna coola film, med den coole Ron Perlman som Hellboy själv? rekommenderas ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Nån som missat denna coola film, med den coole Ron Perlman som Hellboy själv? rekommenderas ! <{POST_SNAPBACK}> Jag ska absolut köpa den på DVD och se den. Den passar utmärkt in i min "Comic Book Heroes" samling! Jättekul också att du tycker denna film baserad på en Dark Horse Comics serie är bra. Det verkar lovande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Jag tyckte inte den var nåt vidare bra, men jag har förstås inte läst serien den bygger på heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Hellboy är bra... väntar med stor längtan på uppföljaren... Men å andra sidan är jag såld på alla filmer som handlar om okulta krafter, demoner, himmel och ******* mm... Bla så tyckte jag constantine var helt ok... Serien hellboy är helt ok, även om jag har lite svårt för den stilen många av avsnitten ritas i.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 15, 2005 Author Report Share Posted March 15, 2005 Jag tyckte inte den var nåt vidare bra, men jag har förstås inte läst serien den bygger på heller. <{POST_SNAPBACK}> jag har heller aldrig läst den, men jag gillade filmen ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Hellboy var ganska bra, men vad var Liz ursprung? Allt man såg av hennes historia var att när några ungar kastade sten på henne använde hon sina krafter... orden hon använde betyder att det var inte första gången det hände... Men Ron var bra som en bra hjälte, men inte 100% god, av dom filmer jag sett honom i (blade 2, star trek nemesis, polisskolan 7) är han alltid ond (det är väl hans visitkort. som Arnold och hans I'll be back). :vulcan: :vulcan: :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 17, 2005 Author Report Share Posted March 17, 2005 Tycker Ron Perlman är en underskattad skådespelare som inte får särsklit många stora roller som han förtjänar, Hellboy måste ju nästan var hans första stora huvudroll, kanske allra första huvudroll någonsin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Nädå, Ron Perlman var hucudrollsinnehavare i serien "Skönheten och Odjuret" som gick på SVT om jag inte minns fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 18, 2005 Author Report Share Posted March 18, 2005 Nädå, Ron Perlman var hucudrollsinnehavare i serien "Skönheten och Odjuret" som gick på SVT om jag inte minns fel. <{POST_SNAPBACK}> Han måste ha spelat odjuret va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted March 29, 2005 Report Share Posted March 29, 2005 (edited) Jag blev själv positivt överraskad av Hellboy. En klart underhållande film, till stor del på grund av Ron Perlman. Perlman är verkligen en mycket bra karaktärsskådespelare - vilket han ju om inte annat visar i Hellboy. I många andra filmer (I rosens namn, Alien: Ressurection) är han inte särskilt uppsminkad men spelar ett "freak". I Hellboy är han sminkad som ett "freak", men karaktären är ganska normal. En annan stor roll som Perlman hade var i La Cité des enfants perdus. En av de få filmer jag har varit besviken på Perlman i är i Nemesis. Det kändes som om vem som helst hade kunnat göra det han gjorde där. Edited March 29, 2005 by Centerwall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 31, 2005 Author Report Share Posted March 31, 2005 Hoppas en uppföljare kommer snart bara! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts