Jump to content

Ni som skall till SF-bokhandeln den 6 juli 2005

Startrekked

Recommended Posts

Den sjätte juli så är det dags för Trek Cruise att angöra Stockholm. Med på resan finns Robert Picardo (HoloDoc från Star Trek: Voyager), Garret Wang (Harry Kim, Star Trek: Voyager) och John de Lancie (Q) med son.

Klockan 14:00 är planerna att Robert Picardo kommer att finnas i SF-bokhandeln för en signeringsrunda. Han kommer dessutom att göra reklam för det norska Star Trek-konventet Warp 2006.

Jag jobbar och hinner inte åka till Stockholm den 6 juli för att få en autograf av Robert Picard...undrar om någon vänlig själ skulle tänka sig att fråga efter en åt mig? Jag betalar självklart för det.

Signeringen är inte menad att vara ett alternativ till kongressen där alla kan få sina signeringar av hela fem Star Trek kändisar. Signeringen är bara en markering av kongressen. Det är därför inte vidare populärt om man i organiserad form tar upp stora beställningar för de som inte kan komma. Självklart har vi inga reglar som förbjuder det att köpa signeringar till sina kompisar.

Organiserd form...? Köpa en signering? Jag har aldrig betalat för en autograf i hela mitt liv, tar personen betalt för att skriva så sjunker han på min lista iaf. Det som jag är villig att betala är för pappret/pennan samt frakten hit till Örebro.

Vad Thomas nog menade var att det är helt OK för att du ordnar det genom någon, men om det skulle bli en hel hög med personer som gjorde samma sak så blir det ett nära på organiserat förhållande.

<{POST_SNAPBACK}>

Men vem är han som bestämmer vad jag skall göra? Om jag och 10 andra skulle vilja göra detta så är det ju upp till oss och ingen annan, eller hur?

Nu är det inte så och jag är bara en som vill ha en autograf - finns det ingen som kan ställa upp?

:)

Det är bara författare som inte tar betalad för sina autografer. Har du varit på en SciFi mässa nån gång (t.ex. den i Stockholm och Göteborg) så vet du att det alltid kostar 150 kronor för ett signerat foto och ca. 100 för signering på nåt annat. Det är en del av det dessa sk??disar lever på. En författare signerar sina egna produkter, som han själv får några procent av. Så är det inte med dessa skådisar. Kom också ihåg att Picardo gör detta utan att ta betalat från Trekkers Norge – vilket är mycket ovanlig!

Självklart kan dina kompisar ta emot uppdrag att köpa flera signeringar. Jag sa ju också så. Vad jag försöker att säga är att det inte finns nån grund för panik, eftersom han kommer tillbaka nästa år. :) Jag hoppas också att inte lokalföreningarna startar nån storförsäljning av autografer, just för att vi önskar alla som gäster på kongressen. :) Vi har däremot inga förbjud mot det. Men kom ihåg – det är i allas intressen att dessa nya Skandinaviska kongresser går bra, eftersom de ger oss en unik möjlighet att möta skådespelarna.

PS! "Han som bestämmer" är förövrigt ansvarig för signeringen! ;)

Edited by the2mas

• 1 month later...
:)

Det är bara författare som inte tar betalad för sina autografer. Har du varit på en SciFi mässa nån gång (t.ex. den i Stockholm och Göteborg) så vet du att det alltid kostar 150 kronor för ett signerat foto och ca. 100 för signering på nåt annat. Det är en del av det dessa skådisar lever på. En författare signerar sina egna produkter, som han själv får några procent av. Så är det inte med dessa skådisar. Kom också ihåg att Picardo gör detta utan att ta betalat från Trekkers Norge – vilket är mycket ovanlig!

Självklart kan dina kompisar ta emot uppdrag att köpa flera signeringar. Jag sa ju också så. Vad jag försöker att säga är att det inte finns nån grund för panik, eftersom han kommer tillbaka nästa år. :) Jag hoppas också att inte lokalföreningarna startar nån storförsäljning av autografer, just för att vi önskar alla som gäster på kongressen. :) Vi har däremot inga förbjud mot det. Men kom ihåg – det är i allas intressen att dessa nya Skandinaviska kongresser går bra, eftersom de ger oss en unik möjlighet att möta skådespelarna.

PS! "Han som bestämmer" är förövrigt ansvarig för signeringen! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

HM.. Vilken kongress åsyftar du? i Stockholm måhända? J.