Jump to content

Tekniska problem

Recommended Posts

Har problem när jag ska se nya inlägg genom att klicka på "visa nya inlägg" så går det inte utan ett felmeddelande kommer upp, men jag ser ju att nya inlägg har skrivits i forumet. Jag försökte i förrgår med men samma problem då också.

> Forummeddelande

Ledsen, ett fel uppkom. Om du är osäker på hur du använder denna funktion, eller inte vet varför du fick detta felmeddelande, försök titta i hjälpfilerna efter mer information.

Det uppkomna felet var:

Ledsen, vi hittade inga träffar. Försök igen och utöka din sökning.

Så nu får jag gå manuellt och titta på varje ämne och klicka på newpost.gif. Nu när jag skrivit detta inlägg så dök det upp men inte de andra som jag inte läst ännu.

edit: inlägg 500. :D

Edited by Aliline

Har problem när jag ska se nya inlägg genom att klicka på "visa nya inlägg" så går det inte utan ett felmeddelande kommer upp, men jag ser ju att nya inlägg har skrivits i forumet. Jag försökte i förrgår med men samma problem då också.

> Forummeddelande

Ledsen, ett fel uppkom. Om du är osäker p?? hur du använder denna funktion, eller inte vet varför du fick detta felmeddelande, försök titta i hjälpfilerna efter mer information.

Det uppkomna felet var:

Ledsen, vi hittade inga träffar. Försök igen och utöka din sökning.

Så nu får jag gå manuellt och titta på varje ämne och klicka på newpost.gif. Nu när jag skrivit detta inlägg så dök det upp men inte de andra som jag inte läst ännu.

Det där meddelandet dyker upp när det inte finns några nya inlägg sedan ditt senaste besök. J.

Vad jag har upptäckt så är det bästa att göra när man har använt "Visa nya inlägg" att klicka på "Markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan", då markeras verkligen alla inlägg som lästa och nästa gång så ska det fungera bättre.

Jag föreslår att nu när du har problem att du klickar på länken "Markera alla inlägg som lästa" som finns längst ner till höger på huvudsidan över Statistik.

Det där meddelandet dyker upp när det inte finns några nya inlägg sedan ditt senaste besök. J.
men det fanns nya inlägg, det var det som var så konstigt. :huh:

Vad jag har upptäckt så är det bästa att göra när man har använt "Visa nya inlägg" att klicka på "Markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan", då markeras verkligen alla inlägg som lästa och nästa gång så ska det fungera bättre.
Jo, det gör jag med. Men så länge jag ser att det finns nya inlägg så ska man kunna se alla nya inlägg när man klickar på "visa nya inlägg" men det kom inte fram några.

fungera iaf som det ska nu. (jag har installerat om Windows, dock inte för att jag fick detta problem ;))

• 4 weeks later...
Varför kan man inte söka på ord som är färre än 4 tecken?

Forumet använder den inbyggda sökfunktionen som finns i MySQL (Full-Text-index) och det är den som begränsar till 4 tecken. Det går att ändra det till 3 tecken men det innebär att sökindexet blir betydligt större och tyvärr kan det inte göras här pga att jag inte har kontroll över servern och kan därför inte ändra inställningen.

Jag vet att sökfunktionen inte fungerar optimalt i alla lägen, men som det är nu så är detta det bästa att använda.

Share

• Create New...