Jump to content

Handlingen i The next Generation

Recommended Posts

Hej hej, skulle ngn kunna hjälpa mig och berätta lite kort och gott om serien innan jag börjar titta på den?

Jag har bara sett Voyager och Enterprise innan och har ingen aning om vad TNG handlar om. Tycker om att veta lite om filmer/serier innan jag börjar se dem, då blir man inte lika lost haha ;)

Berätta gärna lite om besättningen med är ni snälla :)

Tack på förhand & live long in prosper :vulcan:

TNG: för några decennier sedan fanns ett skepp som hette enterprise som hade haft olika kaptener. Vid seriens början fanns bara en känd: capt. Kirk. 2360 stod dock den nya galaxy klassen kvar och enterprise blev flaggskeppet. Det nya enterprise har samma uppdrag som sin föregångare, att utforska nya världar osv.. Det är detta serien handlar om.

ofta handlar det om att lösa saker ed diplomati istället för vapen etc. och serien är väl egentligen till stor del ganska lik voyager men det finns ändå stora skillnader, huvudtemat är ju ett av dem. Ent är inte vilse osv.

du har många härligga timmar framför dig med tng. :D:)

Hej hej, skulle ngn kunna hjälpa mig och berätta lite kort och gott om serien innan jag börjar titta på den?

Jag har bara sett Voyager och Enterprise innan och har ingen aning om vad TNG handlar om. Tycker om att veta lite om filmer/serier innan jag börjar se dem, då blir man inte lika lost haha ;)

Berätta gärna lite om besättningen med är ni snälla  :)

Tack på förhand & live long in prosper  :vulcan:

<{POST_SNAPBACK}>

Kortfattat handlar serien om Kapten Picard och hans besättning på rymdskeppet uss Enterprise, NCC 1701-D. Den utspelar sig mellan originalserien (TOS) och Deep Space Nine (DS9) som i sin tur ligger före Voyger. Det var den andra serien som gjordes (ENT gjordes efter Voyger men utspelar sig före TOS). Om du har sett Generations och First contact så är det i mångt och mycket samma besättning som i TNG. Enligt en del så är det bäst att se serien från början eftersom det är mycket hänvisningar till tidigare avsnitt i de senare säsongerna. Som sagt: Du har många timmars härlig underhållning på toppnivå framför dig. Läs gärna om karaktärerna och rymdskeppet på st databas som detta forum är en del av. J.