Thalaxian Posted July 19, 2005 Report Share Posted July 19, 2005 I filmen Trekkies 2 får vi se ett antal personer som kallar sig filksingers. Det hela går helt enkelt ut på att skriva texter och musik om Star Trek. Är detta något som du själv sysslar med eller funderar på att göra? Förutom dessa "filksingers" så finns det ju även en hel del grupper som gör musik om Star Trek, svenska S.P.O.C.K till exempel och de grupper som även de syns i Trekkies 2. Så dett ämne är helt enkelt till för dig som skriver musik om Star Trek eller funderar på att göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 19, 2005 Report Share Posted July 19, 2005 Flyttar till Quarks ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted July 21, 2005 Report Share Posted July 21, 2005 Jag är (som ni nog vet nu:P) aktiv i rollspel och RPG, och jag jobabr med en britt på att skriva en star trek inspirerad liten komposition i koppling till en RPG sida, men inget mer, bara arrangering av star trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted December 30, 2009 Report Share Posted December 30, 2009 Ja man kanske är lite sent ute i den här tråden med att svara. Haha Jag är ett stort fan av Warp 11 som enligt mig är det bästa Star Trek bandet. Dom dyker ju upp lite i filmen du nämnde. Riktigt kul att se dom! Men jag tycker även bandet No Kill I: DS9 är rätt bra. Är musiker och låtskrivare själv. Hade så gärna viljat göra lite sån musik. Men på något sätt så tycker jag att det är svårt att skriva om Star Trek utan att det blir bara löjligt. Men någon gång hoppas jag få ihop lite låtar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 30, 2009 Report Share Posted December 30, 2009 4 och ett halvt år? :blink: Ja det går nog som lite sent ute, i bästa fall... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 5, 2010 Report Share Posted January 5, 2010 Spelar väl ingen roll om han känner för att svara på tråden, den är väl fortfarande aktuell, frågan alltså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts