Jump to content

Vilken Stargateserie tycker du är bäst?

Smirf

Recommended Posts

Jag har inte följt SG-1 eller Star Gate Alantis nogrannt, så jag tänkte göra ett försök att ta mig en titt på en av serierna ordentligt. Men eftersom jag själv inte riktigt vet vilken serie jag ska börja med så undrar jag vilken ni tycker är bäst av de båda.

Motivera gärna era svar :)

Tycker ogrinalet är bäst, men de kanske är lite misvisande eftersom de har haft så många fler sesånger att bygga upp stämningen/karaktärer. Däremot är Atlantis 2 första sesånger generelt bättre än Stargates 2 första sesånger. Höll på att spy över vissa ep i första? SG1-1 sesången, något jag inte har gjort med atlantis.

Eftersom jag precis har börjat se Atlantis så säger jag SG-1 som jag tycker är den absolut bästa sci-fi serie jag nånsin sett! Visst Voyager och Enterprise är inte dåliga heller ;)

Dock så måste jag säga att Atlantis har potential (stavning?) att bli en mycket bra sci-fi serie. Just nu är jag starkt Stargate beronde :)

Jag har tillgång till hela första säsongen av Alantis nu, så jag börjar med Atlantis. Men jag tackar hjärtligt för era åsikter :)
Vet inte hur du är med spoilers men bara så du vet så utspelar sig Atlantis första säsong samtidigt som säsong 8 av stargate. några avsnitt har med personer från sg-1.

Själv tycker jag SG-1 är bättre. Bla tycker att karaktärerna är bättre.

Edited by Aliline