Stormgarde Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 Ok, här är ngt att bita i! För många år sedan, minst fem - låg jag på landet och lyssnade på P3 innan jag skulle somna. Då kommer ett inslag som handlade om, som jag minns det, om en trekkiefestival, eller något i den stilen. Efetr inslaget spelar man en counrtylåt med star trek tema. Exakt vad sången handlar om minns jag inte, men refrängen "my disruptor fire goes bababa bang, say your goodbye´s starfleet boys" eller NÅGOT i den stilen. Bra var låten iallafall, och nu behöver jag hjälp för att hitta den!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 1. Välkommen Det står när jag skriver detta "gick med: 36 minuter sedan", och grattis till att ha hittat hit ;) 2. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig hitta låten, för jag har ingen aning om vilken det kan vara :blink: men finns inte svaret här, finns det nog inte :P Kan du vara lite mer specfik om tidpunkt, kanske till och med et tpar specifika veckor det kan vara, då skulle man kanske kunna leta i gammla radiotablåer (om man kan hitta dom) återigen, välkommen :D:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stormgarde Posted November 26, 2005 Author Report Share Posted November 26, 2005 1. Välkommen Det står när jag skriver detta "gick med: 36 minuter sedan", och grattis till att ha hittat hit ;) 2. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig hitta låten, för jag har ingen aning om vilken det kan vara :blink: men finns inte svaret här, finns det nog inte :P Kan du vara lite mer specfik om tidpunkt, kanske till och med et tpar specifika veckor det kan vara, då skulle man kanske kunna leta i gammla radiotablåer (om man kan hitta dom) återigen, välkommen :D:D Njaa... eftersom det var så länge sedan så kan jag inte minnas exakt tidpunkt. Jag har försökt att googla lite fram och tillbaka, men det har gått sådär... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 (edited) I Trekkie 2 tar man upp ett antal sådana här saker.. vad hette det nu...filksongs????? Edited November 26, 2005 by Kai Dukat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted November 27, 2005 Report Share Posted November 27, 2005 I Trekkie 2 tar man upp ett antal sådana här saker.. vad hette det nu...filksongs????? Jepp, filk är namnet på visor ("folk songs") med fan fiction-texter (det behöver alltså inte bara handla om Star Trek). Anledningen till att det heter filk beror tydligen på ett stavfel. Låten du nämnet känner jag inte igen, och jag är i alla fall rätt säker på att den inte är med på sountracket till Trekkies 2 (men det var ett litet tag sedan jag lyssnade på plattan). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Hör kanske inte riktigt hemma här men ändå, vanligt är det knappast. Håller just på att sätta ihop en disco superspecial lista till min iPod. Jössööss det är ju vår och snön smältar faktiskt snabbare med Donna Summers Love to Love you i öronen. I allafall självklart ska The Hustle med Van McCoy vara med och på hans halvlegendariska platta från 74 så finns hans tolkning av Star Trek temat, dvs Star Trek goes klassisk 70-disco. De ni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts