Jump to content

Svensk kapten

krille

Recommended Posts

Hej Alla.

Jag är lite ny men jag tänkte skriva små berättelse om en Svensk kapten ombord på ett skepp som heter U.S.S. Viking. Hans namn är Kapten Johan Andersson. Det enda som jag tycker är konstigt. Det är att när man tittar på TNG så får man den känsla att det som hände i film Star Trek 6 inte har hänt. Som jag förstår så har Starfleet och Klingon gjort en freds förklaring. Om jag fattar rätt så ??r då fred mellan Klingon och Starfleet. Så varför finns det då bara Worf som klingon ombord på Enterprise i TNG? Sedan tyckte jag att det är fel att det skulle vara den första klingon ombord på Federations skepp. Så i sagorna som håller på med har freden mellan Klingon och Starfleet gjort det möjligt för Klingon att få vara ombord på Federationskepp. Så Klingon ber att få bygga ett skepp. Och det får dom. Det blir Viking. Men hon är lite konstig. Johan som är kapten har varit ombord på en Bird of Prey alltså ett Klingon skepp. Och blivit så god vän med kapten ombord att han ber att få ha Klingon ombord på Viking. Vad som händer i sagorna är att Romulen anser att dom inte får samma behandling som Klingon så dom förklara krig mot Federatios. Och i första sagan så börjar dom med att härma det Japan gjorde mot USA i andra världskriget. Dom skickar alltså över gamla skepp och låter dom låsa fast vid Federationskepp. När dom kommer nära dom sprängs dom i luften och med åker även Federationskeppet. Så Federationen bestämmer sig för att ta en kapten som varit med Klingon och sätta honom som kapten ombord på Viking och låta honom bestämma. Det som skjiler Viking mot dom andra skeppen är att Klingon har byggt in en Osynlig enhet i den. Så när Viking behöver så kan den göra sig osynlig. Jag vet att det inte är någon bra idé. Jag har inte kommit så långt med sagan. Men hoppas kunna komma på mer äventyr för Viking senare.

M V H

Krille :D

Hej, Krille.

Jag tycker inte alls att det är någon dum idé. Tvärtom, lite anorlunda och intressant. jag tycker att det påminner lite om det som DS9 ville visa i avsnittet "Soldiers of the Empire", livet med klingons. Fast i ditt fall så rör det sig om en klingonbyggd federationsskuta med klingons under "svenskt" befäl. Mycket intressant. Utveckla! :)

M.v.h. OnO

Det enda som jag tycker är konstigt. Det är att när man tittar på TNG så får man den känsla att det som hände i film Star Trek 6 inte har hänt. Som jag förstår så har Starfleet och Klingon gjort en freds förklaring. Om jag fattar rätt så är då fred mellan Klingon och Starfleet. Så varför finns det då bara Worf som klingon ombord på Enterprise i TNG?

Lite felställt påstående det var Nimoy & Co. som struntade i ST traditionen som TNG hade byggt upp och de körde sitt race. Med tanke på hur mycket skit som författare får när de struntar i den heliga :rolleyes: ST historien så är det konstigt att i Nimoy inte fick ta del av denna.

Men i TNG har man fred dock är ju inte klingons speciellt intresserade av andra skepp eller andra besättningar än sina egna. I DS9 så får dock en inblick i hur detta utvecklar sig i och med Dominionkriget.

Dock tyckerjag det är roligt med ett vidgande av mytologin gällande namnen på de inblandade. Ockej USS Viking kanske inte var det fiffigaste Kanske ett Guda namn eller plats skulle göra sig bättre. Men namnet Andersson är genialistk :D

Edited by Kai Dukat

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
USS ODEN. Asagudarnas gud.

Så ska skeppet heta tycker jag..

Hej.

Jag kan berätta att i sagan som kommer du att få träffa på ett skepp med detta namn. Kapten ombord är vän med Johan så dom ska göra ett simulera ett krig mellan Viking och Oden. Detta händer i tredje sagan som jag tänker skriva. Oden's kapten är också svensk. Men istället för en han är det en hon. Och hon har namnet "Elisabet" men kallas för "Beth" för det mesta. Johan och Beth är mycket goda vänner. Och dom hjälpte varandra genom Starfleet Academy. Plus att dom gjorde manövern som händer i Star Trek 2 The Warth of Khan. Johan löste den på ett sätt som får dom flesta att undrar hur han tänker. Fast det får du aldrig veta något om. Men U.S.S. Oden kommer även med i första. Men då med en annan första officerar. Detta p g a att han flyttar till ett annat skepp. Johan är också lite konstig för. Han har ett fel på sina ögon. Men vill inte göra något åt det. För han är rädd att något ska gå fel. Så han har glasögon istället. Därför han gillar inte linser. Och gör då allt för att slippa höra något om det. Förresten är det någon som kan ge namn förslag för jag har kört fast när det gäller namn på personer ombord.

M V H

Krille