Morn Posted January 31, 2002 Report Share Posted January 31, 2002 Jag har tänkt på att fienderna i Voy är så torra med bara 2 dimentioner dom är antingen uppenbart onda och attackerar eller så är dom uppenbart onda med ´säger att dom är snälla och sen så överaskas man sällan när dom visar sitt sanna jag. ex :kazon: I DS9 därimot så är fienderna mer 3D med överaskande vändningar och tvists. ex :cardassian: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted February 2, 2002 Report Share Posted February 2, 2002 Det är inte sant. I Nemisis säsong fyra har du ett ex. och kolla nu på sön. "SPOILERVARNING", det är de två första jag kommer på. Men om jag kommer på fler så hör jag av mig. Men sedan har du rätt, men jag vill omformuklera dig. I DS9 är det oftare som fienden kommer i "3D", smygande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted February 2, 2002 Report Share Posted February 2, 2002 Problemet med fiender som blir 2D är att det oftast inte är med i så många avsnitt och sedan är det bara ett par karaktärer som ska visa upp hela rasen. När det gäller Cardassians i DS9 så hade inte de heller mycket djup förän i Final Chapter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted February 3, 2002 Report Share Posted February 3, 2002 Jag håller med att vissa fiender bara kommer på seppet låsar vara vänner och sen saborterar dom... Dom kan ju lika gärna vara sitt sanna jag som borgarna, kazon med flera... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 4, 2002 Author Report Share Posted February 4, 2002 Det är inte sant. I Nemisis säsong fyra har du ett ex. och kolla nu på sön. "SPOILERVARNING", det är de två första jag kommer på. Men om jag kommer på fler så hör jag av mig. Men sedan har du rätt, men jag vill omformuklera dig. I DS9 är det oftare som fienden kommer i "3D", smygande. självklart finns det undantag men se på gårdangens avsnitt där viste man redan från början att ransom var skum och lite elak. Medan s :cardassian: är hälpsamma enagången och fiender andra ex. garak man vet inte var man har honom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted February 10, 2002 Report Share Posted February 10, 2002 Ja Morn det har du rätt i Ransom var man misstänksam på för man har litte svårt att en art bara attackeradedom hursomhelst... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 18, 2002 Report Share Posted February 18, 2002 ja mmm. Det är så i Voyager (ibland) jag har inte sett DS9 avsnitten ytan bara voyager. Oftast är det ju så att VOy "fienderna" kommer i 2D. Ransom är ett bra exempel på 3d Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 18, 2002 Report Share Posted February 18, 2002 .....på 3d som Lis@ sa Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 20, 2002 Author Report Share Posted February 20, 2002 ja mmm. Det är så i Voyager (ibland) jag har inte sett DS9 avsnitten ytan bara voyager. Oftast är det ju så att VOy "fienderna" kommer i 2D. Ransom är ett bra exempel på 3d Proton Nej det tycker jag inte. Det är så uppen bart att han kommar att vända rätt redan när innan man vet att han gjort fel. MAn vet stortsätt hela tiden var han är och vad han kommer att göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted February 20, 2002 Report Share Posted February 20, 2002 ja mmm. Det är så i Voyager (ibland) jag har inte sett DS9 avsnitten ytan bara voyager. Oftast är det ju så att VOy "fienderna" kommer i 2D. Ransom är ett bra exempel på 3d Proton Jag skulle inte vilja påstå att ransom var ett 3D-fall. Man visste direkt var man hade honom. Man visste att han var elak, men att han skulle ändra sig i slutet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 20, 2002 Author Report Share Posted February 20, 2002 Ex på 3D fiende i voy var seska innan hon joinade kazonerna ( :kazon: ) När jag menar 2D då menar jag fiender som man kan se rakt igenon. ransom är ett gräns fall men ändå 2D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 21, 2002 Report Share Posted February 21, 2002 Okej då Gul Tahel, men det är ett gänsfall... Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 21, 2002 Report Share Posted February 21, 2002 Jag har tänkt på att fienderna i Voy är så torra med bara 2 dimentioner dom är antingen uppenbart onda och attackerar eller så är dom uppenbart onda med ´säger att dom är snälla och sen så överaskas man sällan när dom visar sitt sanna jag. ex :kazon: I DS9 därimot så är fienderna mer 3D med överaskande vändningar och tvists. ex :cardassian: Alltså ärligt talat, hur överraskande är Cardassiernas vändningar i DS9. Tycker inte dom är så mycket mer speciella än tex. Ransom som diskuterades här innan. Dom vänder ju bara kappan efter vinden hela tiden...eller har jag fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 22, 2002 Author Report Share Posted February 22, 2002 Men det gjorde ransom också. Först gick det bra och då dödade han sen så fick han stryk och då gav han upp Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 jaja...fast min poäng var att Cardassians inte heller är så mycket "3d". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 25, 2002 Author Report Share Posted February 25, 2002 jaja...fast min poäng var att Cardassians inte heller är så mycket "3d". Nja Ipland så sär dom snälla, och har man inte sätt dom (cardassians) förut så skulle man tro att dom är snälla. Men när man såg ransom först så viste man att han var skumm och elak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Nja Ipland så sär dom snälla, och har man inte sätt dom (cardassians) förut så skulle man tro att dom är snälla. Men när man såg ransom först så viste man att han var skumm och elak. Kan väl personligen inte säga att jag nånsin misstagit Cardassierna för att vara "Good Guys" men jag kan ju bara tala för mig själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 26, 2002 Author Report Share Posted February 26, 2002 Nja Ipland så sär dom snälla, och har man inte sätt dom (cardassians) förut så skulle man tro att dom är snälla. Men när man såg ransom först så viste man att han var skumm och elak. Kan väl personligen inte säga att jag nånsin misstagit Cardassierna för att vara "Good Guys" men jag kan ju bara tala för mig själv. Det är för att du har sätt en hel del DS9 och vet att dom är onda. Men tänk om du inte skulle sätt det och ser på ex. way of the warrior där är dom väldigt snälla utan att värka onda (fast vi vet) ex.2 return to grase JA det finns fler. :cardassian: Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Det är för att du har sätt en hel del DS9 och vet att dom är onda. Men tänk om du inte skulle sätt det och ser på ex. way of the warrior där är dom väldigt snälla utan att värka onda (fast vi vet) ex.2 return to grase JA det finns fler. :cardassian: Men eftersom du och jag båda inte såg Way of the Warrior som det första med Cardassier(antar jag) så spelar väl det kanppast nån roll, eller? Förresten i Return to Grace hade Dukat ihjäl en massa klingons fastän att han bara hade kunnat dom löpa, don't sound like a good guy to me... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 26, 2002 Author Report Share Posted February 26, 2002 Men eftersom du och jag båda inte såg Way of the Warrior som det första med Cardassier(antar jag) så spelar väl det kanppast nån roll, eller? Förresten i Return to Grace hade Dukat ihjäl en massa klingons fastän att han bara hade kunnat dom löpa, don't sound like a good guy to me... Jo faktist så var way of the warrior det första DS9 jag såg. Ja men dom klingonerna var ju ondare så då var han bara lite ond. Sen så vet troligen alla att cardassinas är liteonda (fast inte i slutet av ds9 serien) :ferengi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts