Gå till innehåll
Nyhet

TNGs fortsättning på TV6

Rekommenderade inlägg

Ur ett e-brev från TV6 saxas följande:

Jag kan glädja dig, och övriga Trekkers, att TV6 kommer att visa fler säsonger av Star Trek: The Next Generation när den första är över.

Mvh,

Maria Hellström

Project manager | TV3, TV6, ZTV & TV8

Viasat Broadcasting Sweden

Just nu sänder vi säsong ett och vi har planerat att sända säsong två rakt därpå. Förmodligen kommer säsong tre följa, men det är ännu inte inlagt i systemet så det vore fel av mig att säga att det är 100% säkert.

Kul att ni Trekkers tittar - fortsätt med det, så ser vi var våra tittarsiffror hamnar och ju fler som tittar desto större chans att se liknande program.

(Tack till Johan Månnson)

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Visst har ni alla kommit ihåg att maila ett tack till 6:an. Skulle tro att detta får effekt. :D

Vilken mailadress är det? Viasats kanaler är ju så svåråtkomliga som

saknar kontaktmöjlighet. Speciellt via Internet.

Någon enskilld finns ju inte än bara kontaktformuläret på Viasat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, det kanske hamnar i bakhuvudet på dom styrande där, men när det väl kommer till kritan är det tittarsiffror och sponsorer de går efter.

Men det är något annat i texten jag reagerar på: "ju fler som tittar desto större chans att se liknande program."

Jag vill inte se 'liknande' program om det blir bra tittarsiffror under den tredje säsongen. Jag vill se resten av TNG då. Visst är det kul om det visas mer SF i svensk tv (det har varit alldeles för lite av den varan de senaste 10 åren eller nåt sånt), men får jag välja är det Star Trek jag vill se i första hand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med dig, det e ju inte liknande program utan TNG vi vill se. Men å andra sidan så är liknande progrm bättre än ingenting. Det visas på tok för lite sci-fi i tv nu för tiden. Mer sådant!!! de får dessutom gärna visa fler av star trek serierna om det skulle vara möjligt när de har kört slut på alla sesonger av TNG :)

Redigerad av Asil Stargazer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är glad bara dom visar nåt Sci-Fi men det vore ju bra att visa alla avsnitt av TNG.

Imorgon ska dom visa Battlestar Galactica på femman men det är alldeles för lite Sci-Fi serier som visas på Svensk tv.

För några år sen var det lite bättre då visades Seaquest och Andromeda ( kommer inte ihåg vilken kanal ).

Önskar att dom kunde satsa lite mer på sådana program, SVT skulle ju kunna visa Voyager igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg