Jump to content
Sign in to follow this  
Damien Stone

Space: Above And Beyond

Recommended Posts

Är det någon mer än jag på detta forum som minns denna serie med värme i hjärtat? den visades för ett antal år sen på fyran och det producerades enbart en säsong. Personligen så anser jag att det är en av de absolut bästa Sci-Fi serierna som någonsin gjorts?

Vad är era åsikter?

Kom ihåg att det gick på TV4 på sena kvällar för ett par år sen.

Fick möjligheten att se om säsongen för bara några månader sen.

Det var väl bättre när man var mindre, jag tycker serien saknar många element, tycker skådespelarna gör inget vidare intryck och Specialeffekterna fick ingen större budget.

Hur som haver så gillar jag manuset och historien, var riktigt bra genomtänkt, var synd att det inte verkade va så många som trodde på ideen hos bolaget.

Det var bra länge sen jag såg serien i helhet nu men efter många långa år så har serien i sin helhet släppts som en box och jag ämnar beställa den när jag väl får lön i Juli.

Beträffande specialeffekter så är de helt okej, jag tycker att det är viktigt att tänka på att serien ändå är hyfsat gammal och att CGI inte alls höll samma kvalitet nu som då. Jag tycker dock att skådespelarna gör ett alldeles utmärkt jobb... Men det som driver fram serien är den alldeles eminenta storyn, jag tror att serien mådde bra av att sluta som den gjorde, då hann man inte bli besviken...