Nyhet Posted July 22, 2006 Report Share Posted July 22, 2006 Nästa Star Trek film, Star Trek XI, har nu fått en teaserposter. Filmen kommer att regisseras av J.J. Abrams och Damon Lindelof och beräknas släppas under 2008. Denna poster har släppts lagom till Comic-Con. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 hupp, undrar vad "stjärnan" betyder. några teorier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Jag gissar på att symbolen är en tidig eller sen "Starfleet Insignia". Snarare tidig än sen så tidiga symboler brukar vara avancerade för att sedan förenklas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 mja, eller kanske federationens första insignia? starfleets har man fått se lite då och då i enterprise och den ser ju ut som den "klassiska" med skillnaden att den är vågrät. å andra sidan vore det kanske lite väl människocentrerat att ha en nästan kopia av starfleets symbol som märke för en federation mellan olika världar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 hupp, undrar vad "stjärnan" betyder. några teorier? Insignat torde väl vara en varint (eller samma) av tos Enterprise insigna. Skulle kunna tyda på att filmen utspelar sig i tos perioden antingen på enterprise eller på ett annat star fleet skepp (hade inte alla skepp olika insigna då?). J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Jo visst är det väl USS Enterprise 1701 insignia vi ser på bilden, alla skepp hade olika insignia. stjärnan inuti vissar att det är en gultröja som bär den på sig (Kirk, Sulu, Chekov). byt ut stjärnan mot en mutter som håller på att rulla upp sig så är det en rödtröja (Scotty, Uhura), två cirklar som överlappar varandra, blåtröja, vetenskap (spock). Tror att blåtröja medicin har egen symbol (McCoy, Chapel)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 se där. något som jag inte lagt märke till med tos. igen...;)...men tja, då blir det väl tos som gäller. hmm, vet inte riktigt vad jag tycker om den saken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 (edited) Jo visst är det väl USS Enterprise 1701 Det har funnits SEX st Enterprise NCC-1701... (USS Enterprise-A, USS Enterprise-B, USS Enterprise-C. USS Enterprise-D. USS Enterprise-E, USS Enterprise-J) Edited July 27, 2006 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 Jo visst är det väl USS Enterprise 1701 Det har funnits SEX st Enterprise NCC-1701... (USS Enterprise-A, USS Enterprise-B, USS Enterprise-C. USS Enterprise-D. USS Enterprise-E, USS Enterprise-J) Japp men bara ett USS Enterprise NCC-1701 och det var det jag skrev. Tillåt mig att citera Scotty: "no bloody 'A', 'B', 'C', or 'D'!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts