Pjotr'k Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 Det finns nu planer på en mindre Star Trek-träff den 2 september i Kalmar. Den anordnas genom TSS och äger rum i undertecknads lägenhet. Vad jag nu tänker mig är att börja titta på Enterprise, säsong 3, alltså de avsnitt som inte visats än på svensk TV. Är någon mer intresserad? Tre stycken har redan anmält intresse, varav en med säkerhet lovar att vara närvarande. Det vore trevligt om ännu fler tycker att detta var en lysande idé... Om man skulle ta sig an 8 avsnitt på en dag så skulle vi kanske klara av säsong 3 på tre träffar. Lunchen tar vi på en pizzeria som inte bara har pizza. Pizzerian ligger på andra sidan huset. Förslag på tider: 12.45 - 13.30 The Expanse 13.30 – 14.20 The Xindi 14.20 - 15.10 Anomaly 15.10 - 15.20 Paus 15.20 - 16.10 Extinction 16.10 - 17.00 Rajin 17.00 - 17.50 Impulse 17.50 - 18.40 Middagspaus 18.40 - 19.30 Exile 19.30 - 20.20 The Shipment Tåg anländer söder- och österifrån kl 10.53 och 12.53 (vill flera ta detta tåg så skjuts programmet en kvart). Från norr anländer tågen 09.43 och 12.02. Övernattningsmöjlighet finns alltid här för minst fyra personer. Utrymmet framför televisionsapparaten är för ungefär 6-8 personer. Eftersom det anordnas genom TSS uppmuntras till medlemskap i föreningen (som kan anmälas på plats) alternativt att man har ett befintligt medlemskap i någon svensk Star Trek-förening. Anmäl er här, eller via e-post på p e t e r (a) s t a r t r e k d b . s e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 (edited) Lysande ide! Behövs mer sådana initativ på "små" star trek orter. Hade jag inte köpt ent säsong tre på dvd eller bott i stockholm (stockholm trekkers) så kanske... Lycka till! Ett tips kan vara att visa sista avsnittet i säsong två då den innehåller första delen av Xindi dubbelavsnittet. J. Edited August 1, 2006 by Supreme Comander JAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Tack för tipset. I TSS sade de samma sak, så jag justerar nog det därefter. Sista delen i säsong 2 sändes ju heller inte på SVT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 15, 2006 Author Report Share Posted August 15, 2006 Bara en liten påminnelse om att anmälning bör ske för de som önskar. Det är bra möjligheter att ta sig hit från både Småland, Östergötland och Blekinge (med bil, tåg eller buss), så häng gärna på. Kostnaden är nu fastställd för dagen. Det blir 20:- för att få inträde samt prova på-medlemsskap i TSS. För er som är medlemmar i TSS eller annan svensk Star Trek-förening är det fritt inträde. Kostnad för mat, etc, tillkommer. Anmälningar börjar droppa in. Hittills är 3 personer anmälda med säkerhet och 1 person anmäld med viss osäkerhet, så platser finns än så länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Finns det tågtransport hem med kalmar-Växjö tåget efter 21.00? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 30, 2006 Author Report Share Posted August 30, 2006 Nej, det finns det tyvärr inte. Däremot så erbjuder jag gratis nattlogi och frukost. Vi har många extra sängplatser! Det skulle vara jättekul om du kunde komma. Om du har en tid att passa i Växjö på söndagen så går det första tåget redan vid 9 med framkomst i Växjö lite efter 10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts