Jump to content

Heroes

Kai Dukat

Recommended Posts

Har nu sett de två första avsnitten och det är lovande, ja riktigt lovande faktiskt. Snyggt filmat, snyggt klippt, hyvsade skådespelare och en riktigt lovande intrig. Visst det finns risker att det hela går åt 4400 men det tycks dock finnas en mer komplex grundstory här. jaja det är lite tidigt att uttala sig, men jag tycker nog att det här är det roligaste som hänt under tiden när ST inte visas.. Stor potiential men blir det något av det hela eller blir det 4400 buffy slayers????

Edited by Kai Dukat

Nu kommer den till Tv4 också. :D

Det låter lovande. Själv har jag bara sett första avsnittet och det gav en viss mersmak. Nu för tiden väller det så många serier över oss (och glädjande nog fler och fler SF-serier) att jag måste sålla ganska kraftigt. Därför brukar jag oftast endast ge första avsnittet en chans. misslyckas de med att locka mig där så har de misslyckats. För det mesta. Men Heroes verkar som sagt lite lovande även om det fortfarande finns en risk för att det kan bli lika trist som 4400 :P

Har börjat med att sortera i namnlistan gällande författare och regissörer. Mr Kring Har valt att sattsa på lite mindre kända författare. Dock intressant att Bryan Fuller får in som författare från sin producent roll. Vem är han då ju han har skrivit många bra St avsnitt framför allt till VOY men framför allt Emp. Nor i DS9. Det kan var så att Kring och Fuller blir basen i teamet. Dock intressant att Jesse Alexander är med - en mycket duktig författare från Alias hoppas att han får komma med mer, mycket mer.

Annars har Kring sattsat bra på regidelen, här finns många rävar som också x.traknäcker som författare (dock inte här officiellt i allafall) Detta kan ge en spännande balans och dynamik i relationen bild och manus. Jag tror baske mig att det kan bli något bra av detta. Serien måste dock finna en huvudregissör, det hela brukar bli bättre då på lång sikt undrar om inte Beeman kommer att få detta uppdrag.

Ikväll går sissta avsnittet innan juluppehållet. Så det lär väll bli en cliffhanger så det rycker om det hela.

Edited by Kai Dukat

• 4 weeks later...

Serien är underhållande, men inte speciellt djup. Lite 4400/xmen/MutantX-varning dock. Fast "Save the cheerleader. Save the World" säger ju att det är en hjältesaga som inte är så blodallvarlig.

Serien ligger på top 20-listan över antal tittare i USA. Kanske inte säger så mycket då listan toppas av någon dansa-med-kändisar-serie samt desperate housewives. Yikes!

Har sett fram till episod 11 nu och jag vill bara ha MEEEER!

T.o.m min flickvän har sett alla avsnitt och hon är egentligen inte mycket för Sci-Fi/Geek-serier....hon gillar mer Desperate Housewives/E.R/div. inredning.

Kan gott rekommendera denna till alla. Och nej, jag tycker inte den är X-men/4400 klon då den har en djupare story....sen är serietidningskänlan i serien en fin bonus. Helt klart är ju att det är Geek:ens tid nu bland alla andra ytliga program som finns. Hiro är ju bara för skön. :D

Har sett fram till episod 11 nu och jag vill bara ha MEEEER!

T.o.m min flickvän har sett alla avsnitt och hon är egentligen inte mycket för Sci-Fi/Geek-serier....hon gillar mer Desperate Housewives/E.R/div. inredning.

Se då till att flickvännen får se Battlestar Galactica, det är en drama som utspelar sig i rymden och de flesta tjejer som börjat se serien gillar den.

Kan gott rekommendera denna till alla. Och nej, jag tycker inte den är X-men/4400 klon då den har en djupare story....sen är serietidningskänlan i serien en fin bonus. Helt klart är ju att det är Geek:ens tid nu bland alla andra ytliga program som finns. Hiro är ju bara för skön. :D

Masi Oka, som spelar Hiro, har blivit nominerad till en Golden Globe för bästa manliga birollsinnehavaren i kategonin serie, miniserie eller film producerad för TV. Way to go!!!

• 6 months later...