Jump to content

Section 31

Pjotr'k

Recommended Posts

Jag har en fråga som kräver sitt svar. Jag har nu lärt mig att Section 31 först uppkom i avsnittet Inquisition (DS9) av David Weddle. Var har de därefter förekommit?

Jag känner till att böckerna finns (f.n. 4 pocketböcker, därav Abyss som jag läst och som jag tycker är mycket bra), men vilka avsnitt i serierna behandlar dem. Jag anar att det bara är DS9 som har detta ämne. Finns det andra böcker om Section 31 (som t.ex. faktaböcker)?

• 2 years later...
Sloan är en agent, en höguppsatt agent, han försökte rekrytera Bashir i något avsnitt.

Sloan sitter på en hel del hemligheter eller satt.Diggar section 31 uniformer, påminner lite smått om gestapo, eller snarare framtida gestapo uniformer. svart läderutstyrsel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ledsen för att jag uttryckte mig så flummigt. Att Sloan är en hög lirarare inom Section 31 visste jag. Jag bara undrar varifrån han kommer inom ST-kosmos. Han måste ju ha haft någon historia inom Starfleet...

Sloan är en agent, en höguppsatt agent, han försökte rekrytera Bashir i något avsnitt.

Sloan sitter på en hel del hemligheter eller satt.Diggar section 31 uniformer, påminner lite smått om gestapo, eller snarare framtida gestapo uniformer. svart läderutstyrsel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ledsen för att jag uttryckte mig så flummigt. Att Sloan är en hög lirarare inom Section 31 visste jag. Jag bara undrar varifrån han kommer inom ST-kosmos. Han måste ju ha haft någon historia inom Starfleet...

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. .ingen aning var han kommer ifrån. De raderade säkert hans personliga uppgifter eftersom de måste dölja deras existens, så det är nog omöjligt o få reda på det. I något avsnitt extreme mesures eller vad den heter så får man se hans fru, i hans tankevärld, tror att han va ledsen över att han inte kunde ha något familje liv eller nåt. Men som sagt det finns ingen information om section 31s agenter eftersom då skulle hela deras organisation bryta samman och då finns det ingen som kan skydda federationen.

Edited by Schwozh