Pjotr'k Posted July 6, 2002 Report Share Posted July 6, 2002 Jag har en fråga som kräver sitt svar. Jag har nu lärt mig att Section 31 först uppkom i avsnittet Inquisition (DS9) av David Weddle. Var har de därefter förekommit? Jag känner till att böckerna finns (f.n. 4 pocketböcker, därav Abyss som jag läst och som jag tycker är mycket bra), men vilka avsnitt i serierna behandlar dem. Jag anar att det bara är DS9 som har detta ämne. Finns det andra böcker om Section 31 (som t.ex. faktaböcker)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted July 6, 2002 Report Share Posted July 6, 2002 Förutom just Inquisition så är de med i Inter Arma Enim Silent Leges och Extreme Measures båda ds9-avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 6, 2002 Report Share Posted July 6, 2002 Dom nämns också med i nästan alla av det sista DS9 avsnitten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 Det står inte mycket om dem i ST-Encyclopedia. De är verkligen hemliga B) . Men de måste ju ha bildats någonstans... :blink: Vem är Sloan egentligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 Sloan är en agent, en höguppsatt agent, han försökte rekrytera Bashir i något avsnitt. Sloan sitter på en hel del hemligheter eller satt.Diggar section 31 uniformer, påminner lite smått om gestapo, eller snarare framtida gestapo uniformer. svart läderutstyrsel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 Sloan är en agent, en höguppsatt agent, han försökte rekrytera Bashir i något avsnitt. Sloan sitter på en hel del hemligheter eller satt.Diggar section 31 uniformer, påminner lite smått om gestapo, eller snarare framtida gestapo uniformer. svart läderutstyrsel. <{POST_SNAPBACK}> Jag är ledsen för att jag uttryckte mig så flummigt. Att Sloan är en hög lirarare inom Section 31 visste jag. Jag bara undrar varifrån han kommer inom ST-kosmos. Han måste ju ha haft någon historia inom Starfleet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 (edited) Sloan är en agent, en höguppsatt agent, han försökte rekrytera Bashir i något avsnitt. Sloan sitter på en hel del hemligheter eller satt.Diggar section 31 uniformer, påminner lite smått om gestapo, eller snarare framtida gestapo uniformer. svart läderutstyrsel. <{POST_SNAPBACK}> Jag är ledsen för att jag uttryckte mig så flummigt. Att Sloan är en hög lirarare inom Section 31 visste jag. Jag bara undrar varifrån han kommer inom ST-kosmos. Han måste ju ha haft någon historia inom Starfleet... <{POST_SNAPBACK}> Hmm.. .ingen aning var han kommer ifrån. De raderade säkert hans personliga uppgifter eftersom de måste dölja deras existens, så det är nog omöjligt o få reda på det. I något avsnitt extreme mesures eller vad den heter så får man se hans fru, i hans tankevärld, tror att han va ledsen över att han inte kunde ha något familje liv eller nåt. Men som sagt det finns ingen information om section 31s agenter eftersom då skulle hela deras organisation bryta samman och då finns det ingen som kan skydda federationen. Edited February 22, 2005 by Schwozh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts