romulanboy_ Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 (edited) halloy jag undrar varför Romulaner var så lömska/likgiltiga/ vad ni nu vill, har ni någon teori skriv gärna här Edited February 5, 2007 by romulanboy_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Deras politiska struktur är en diktatur utan respekt för liv. Det framavlar sällan medkännande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 halloy jag undrar varför Romulaner var så lömska/likgiltiga/ vad ni nu vill, har ni någon teori skriv gärna här är dom? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted February 6, 2007 Author Report Share Posted February 6, 2007 (edited) åtmisnstonde när man ser till "ytan" själv tycker jag romulans är en intressant och cool ras men de flesta är otrevliga och likgiltiga men de är säkert mer trevliga privat. DS9 säsong 7 box 4 avsnitt nångonting är senatorn (romulansk) trevlig så alla kanske inte är så otrevliga som andra,men det är nog få undantag dock ;) Deras politiska struktur är en diktatur utan respekt för liv. Det framavlar sällan medkännande. du gillar inte romulans elle? :P Edited February 6, 2007 by romulanboy_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Deras politiska struktur är en diktatur utan respekt för liv. Det framavlar sällan medkännande. du gillar inte romulans elle? :P Det har jag inte sagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted February 6, 2007 Author Report Share Posted February 6, 2007 (edited) jag ber ödemjukast om ursäkt jag fick bara det intrycket, fast det är klart jag ätr inte lika kunnig om romulaner som de flesta andra på det här forumet. Edited February 6, 2007 by romulanboy_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 9, 2007 Report Share Posted February 9, 2007 Det ligger nog mycket i det Kashked skrev. Tyvärr bedöms ibland ett helt folk efter det politiska system som styr deras land/värld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted February 9, 2007 Author Report Share Posted February 9, 2007 det är orättvist jag tror romulaner egentligen är som vi bara man skarapar på ytan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 Det beror nog på att avsnitten utspelas när Romulanerna planerar något extra lömskt, hur skulle avsnittet bli om, "kaptens logbok; vi har har spanat på det romulianska skeppet i en månad nu och det har inte på något sätt försökt kränka den neutrala zonen utan håller sig i perfekt patrullbana" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted February 10, 2007 Author Report Share Posted February 10, 2007 joo men det beror nog på deras ogästvänliga politiska/militära klimat och alla kanske inte är lömska när man skarpar på ytan... vad vet jag?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts