johannalaforge Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 (edited) När jag såg avsnittet tolkade jag det först som "all good things come in three" (innan Q sade "all good things must come to an end") eftersom det i avsnittet finns 3 enterpriseskepp tolkade jag titeln på det viset. Trodde ni något annat? Dela då med er av det, tack. Glad för att höra eran tolkning. Edited February 16, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Kul ide med all good things is three! Den har jag inte tänkt på... Det är ju tre skepp, tre tidsperioder och tre tachyonstrålar så... Men jag tror nog att det var som Q sade "all good things must come to an end". J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 På en filosofilektion jag hade i skolan så kom ett likande ämne upp. Jag har själv i efterhand dragit slutsatsen att talen tre och sju har under hela Star trek seriens gång en otroligt stor inverkan på hur den är uppbyggd. Tittar man noga och ser "mellan bilderna" så framgår det relativt tydligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 ja men allt är relativt tydligt vile bara säga det. och aproprå all good things must come to an end eller come in three så tycker jag att det var skrapsinningt av dg att se det. och det är värt att tänkas över tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts