Jump to content
Sign in to follow this  
MrsMorn

Bästa säsongen

Recommended Posts

Jag har bara sätt trådar om de säsonger som folk tycker mindre om. Jag tänkte vända på det och ta upp vilken säsong man tycker är bäst. Skriv vilken säsong och gärna varför ni tycker den är bättre än de andra.

Jag tycker att säsong fyra är den bästa eftersom jag får känslan av att skådespelarna har hittat sina roller och verkligen trivs med dem. Alla går in för fullt och presterar på topp under större delen av säsongen. Visst finns det avsnitt som är mindra bra gjorde och med sämre kvalitet på skådespeleriet men det går inte att undkomma. Det hade varit konstigt om det inte fanns. Det är när man stöter på de lite sämra gjorda avsnitten som man njuter mer av de som är bättre.

Kort sagt så tycker jag bäst om säsong fyra och dess otroliga skådespeleri och samarbete med allt och alla runt omkring.

Edited by Paradox

Jag gillar faktiskt sesong 1. Främst p.g.a. att det är bra avsnitt som för tankarna tillbaka till TOS. Gillar den stilen på äventyr i det okända. Längre in i TNG blev utforskning av ny rymd, och möte med fantastiska raser och rymdfenomen mer sällsynta (gäller även för de andra serierna).

Jag gillar säsongerna 5 och 6 mycket. Dessutom älskar jag att de har fått till så bra cliffhanger-avsnitt mellan 5-6 och 6-7. (times arrow och descent) Dessutom finns några av mina all-time favourite avsnitt i säsongerna 5 och 6, tex The Next Phase (absoluta favoriten), Starship Mine, I, Borg, Disaster, Masterpiece Society, Cause and Effect, Conundrum, A Fistful of Datas (självklart), Schisms, etc etc. Jag gillar verkligen alla säsongerna, men det är 5 och 6 som står ut för mig. :D