NX-01 Posted May 14, 2007 Report Share Posted May 14, 2007 (edited) det här är en ny modern tappning på det gamla spelet pong. man ska försöka få bollen förbi motståndarens platta, men bollen flyter runt i en slags vätska (med en massa fina färger) som man kan påverka med jetsrömmar och explosioner. riktigt roligt! det tar bara några MB så ladda ner det och testa, men tag varning, det är starkt beroendeframkallande! pefekt för att döda lite (eller mycket) tid. det finns även ett sandlådeläge där man kan skapa egna fina skapelser i vätskan genom att tillsätta lite partiklar, färg och strömmar. och det bästa av allt det är helt gratis! visserligen står det på den officiella hemsidan att en processor på 2,0 GHz är rekommenderad, men min 1,2 GHz fungerar fint. åh jag glömde nästan att säga att musiken är störtskön ;) för mer info, bilder och nedladdning besök officiella hemsidan plasmapong.com Edited May 16, 2007 by NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roosweb Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 Har ju funnits ett bra tag nu redan NX-01 ;) Men det är rätt kul, åtminstonne ett tag ... roligare att göra hemsidor ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted October 7, 2007 Report Share Posted October 7, 2007 sjukt roligt spel :lol: skulle kunna spela det i timmar. för alla som inte provat det, det är sjuuuuukt roligt Att kunna skjuta plasma med plattan är en superkul funktion. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 går inte att spela längre. rättigheter stoppar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 8, 2007 Author Report Share Posted October 8, 2007 går inte att spela längre. rättigheter stoppar. ajdå, för några månader sen så var det gratis i alla fall, det var då jag laddade ner det. tråkigt tråkigt, för det är riktigt kul att köra när man har tid över, man kan även köra två personer, perfekt för att döda lite tid på håltimmen. det tyckte jag var riktigt tråkigt att det inte går längre :gråter: då får jag väl rekommendera ett annat spel som faktiskt fortfarande är freeware nämligen Battle Painters. man är en liten pensel och ska måla så mycket som möjligt innan tiden tar slut, den pensel som har mest synlig färg när tiden är ute vinner, alltså är det smart att måla över de andras färg. man kan som mest köra fyra personer i detta spel, och alla kör på samma tangentbord, men självklart kan man köra mot datorstyrda penslar (datorstyrda penslar, hur dumt låter in det :lol: ). men det finns specialgrunkor som dyker upp lite då och då, detta kan vara till exempel en sko som gör att man åker jättefort fram över planen, eller en magisk pensel som gör att man målar ett dubbelt så brett spår, eler varför inte atombomben som bombar ett stort område med din egen färg. det blir alltid fajter om att nå grunkorna först. en annan rolig detalj är att om man krockar sin pensel med en annan hoppar de till och får plåster och så åker dom jättesakta för en stund, haha detta kan faktiskt användas som en smart strategi. detta spel är sjukt roligt att döda lite tid med, men ännu roligare att dra igång på fester och utmana kompisarna :lol: här är officiella hemsidan för Battle Painters Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts