Jump to content

MillenniuM

The Holy Three

Recommended Posts

Det är väl inte riktigt Sci-fi till 100% men det är massor av övernaturliga saker som händer under seriens gång. Ni som följde Arkiv X på TV4 på 90-talet kommer säkert ihåg den här serin som ersatte Arkiv X ett tag. Såg säsong 1 på Discshop för endast 199 kr så jag köpte den! Var flera år sedan jag såg den sist men kommer ihåg att jag gillade serien skarpt, så köpet var självklart för min del.

Liten synopsis:

Frank Black är en pensionerad seriemördarprofilerare som flyttar till Seattle med sin familj för att undkomma våldet och terrorn han genomled under sitt arbete för FBI i Washington D.C..

Trots att hans förmåga att tränga in i seriemördares sjuka hjärnor har orsakat honom mycket lidande har han valt att gå med i den mystiska Millennium-gruppen, en skara före detta kriminalexperter. Det har han gjort eftersom han vet att hans "gåva" fortfarande kan rädda och skydda oskyldigas liv.

Någon som är fan utav den serien här på forumet?

Lance-Henrikson---Millennium-Photograph-C10045725.jpeg

• 2 years later...

Håller med om att vissa avsnitt var väldigt "spretiga" som avsnittet som var ett specialavsnitt för Halloween, en riktigt bottennapp som inte levde upp till äkta Millennium kvalité, själva iden som sig att serien räknade ner mot millennieskiftet var smart den bidrog till att skapa mystiken runt serien och det blev bara tre säsonger, känns lite lagom för serien kan aldrig bli uttjatad på det viset, Chris Carter har skapat stor tv-historia. Just nu finns Säsong 1 att köpa för enbart 99kr

Edited by Doktor.Doom