Gå till innehåll

EUREKA börja på fredag


Sanmare

Rekommenderade inlägg

Nu på fredag den 28 september 2007 kl 22.00 och 23.00 börjar TV6 sända serien Eureka, med två timslånga avsnitt direkt efter Stargate Atlantis kl 21.00. Jag vet inte mycket om denna serie än att den kategoriserats som science fiction.

En liten stad med en stor hemlighet. I det tysta har genier och vetenskapsmän flyttats dit för ett hemligstämplat ändamål.

"Science fiction is watchable again (and it's not a remake)", säger en recensent på IMdB.

San ma Re

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 10 månader senare...

Någon som följer serien? Säsong 3 börjar på fredag kl 20.00 på tv6.

I denna tredje säsong av “Eureka” återvänder vi till den hemliga staden som bebos av extremt intelligenta människor. Staden går inte att finna på någon karta och är okänd för allmänheten. Endast människor med specialtillstånd får veta var den ligger. Stadens uppgift är att skydda landets smartaste människor och ge dem en plats där de kan arbeta i lugn och ro utan att bli distraherade. Jack Carter är Eurekas sheriff och det är fortfarande mycket han inte känner till om den superhemliga forskning som pågår.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...

Själv följer jag USA sändningarna av Eureka så sitter och inväntar serien någon gång ska börja igen, tog ju en paus mitt i säsongen. Dock helt klart en av de serier jag följer mer strikt och finns med på top 10 listan. :)

Kan dock ibland ogillar med visa serier som Syfy sänder har så långa uppehåll, Eureka kan ha uppehåll på 6-12 månader.

Någon annan som sett säsong 4? :)

Redigerad av Lieutenet Lind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Räcker hand*. Jag brukade följa tv-serie Eureka på tv 6 förra hösten och serien har förvunnit plötsligt från tablån efter fåa avsnitt (från säsong 4) men vet inte fortfarande om TV 6 skulle ta tillbaka eller inte. Tyvärr, jag brukade inte följa internet-channel eller utländska tv-kanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Räcker hand*. Jag brukade följa tv-serie Eureka på tv 6 förra hösten och serien har förvunnit plötsligt från tablån efter fåa avsnitt (från säsong 4) men vet inte fortfarande om TV 6 skulle ta tillbaka eller inte. Tyvärr, jag brukade inte följa internet-channel eller utländska tv-kanaler.

Det har bara kommit 10 avsnitt av säsong 4, varav 9 sändes i USA mellan juli-september och sedan kom det ett 10:e avsnittet som var ett fristående julavsnitt. Därför som det har sänds så få avsnitt på tv6 :)

Eureka har enligt syfy blivit plockat upp för en femte säsong, vet inte om de med säsong 5 menar andra hälften av säsong 4 eller om det helt enkelt inte blir fler avsnitt på säsong 4. Men det ska tydligen bli fler avsnitt av serien i alla fall, dock har jag inget läst om något officielt datum som serien har premiär igen. Så är bara vänta och se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, det har hittills sänts 9- 10 avsnitt på tv:n men jag trodde alltid att det skulle sända cirka 15-20 stycken avsnitt per period under halvåret. Det gillade jag inte om det hade bara sänts en halv säsong och en lång, lång uppehåll efteråt. Jag tyckte att Tv 6 bör vänta tills alla avsnitt har visats färdigt på amerikansk tv-kanalen och köpa in alla avsnitt. Så kan jag :huh: (och några tv-tittare) slippa vänta längre på Eurekas "återkomst" på tv 6.

Nyligen har jag snabbsurfat på satjen imdb och fick veta att Eureka säsong 4 nämligen har 20 stycken avsnitten. Tydligen att de sista hälften av säsong har inte sändas ännu på amerikansk tv-kanalen.:arg:

Jaså, det finns en julavsnitt... Jag skulle vilja se den "specialavsnitt. Hoppas att tv 6 ska ta in denna avsnitt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag minns att Eureka säsong 4 började sändas någon gång i miiten av oktober ifjol och försvann någon gång i slutet av november. Nej, tv 6 har inte sänt julavsnitt. Tack för tipset!

Redigerad av Nettan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock varit hittils lite besviken på säsong 4, gillat tidigare säsongerna bättre. Håller nu på att se igenom alla avsnitt igen och såhär i efterhand saknar jag faktiskt Stark. Skulle inte klaga om de inte fick tillbaka honom på något sätt, eftersom i sci-fi brukar de ofta vara någon tvist att om det ingen kropp finns så är inte karaktären död så borde det vara möjligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...