Gå till innehåll
johannalaforge

Chuck

Rekommenderade inlägg

Som några av er säkert vet så har 3:an börjat visa en ny komediserie: Chuck. Personligen tittar jag på det och tycker att det är jättebra. Handlingen kan ni läsa om på Chuck's engelska Wikipedia-sida, NBC's promo för Chuck kan du se http://www.youtube.com/watch?v=89Ye6dLzp4o.

Övrigt om Chuck.

*De största rollinehavarna är Zachary Levi som Chuck, Yvonne Strahovski som Sarah, Adam Baldwin som Casey och Joshua Gomez som Morgan.

*Det sänds 20.00 på 3:an här i Sverige.

*Hittils har 2 avsnitt visats i Sverige, alltså startade Chuck den 22:a mars.

*Robert Duncan McNeill, mer känd som Tom Paris för oss på db-forumet, är en av producenterna till Chuck och har för övrigt som en av programets huvudregisörer redan regiserat avsnitt nr 2, 6 och 7.

*Första säsongen består av 13 avsnitt.

*En andra säsong är redan planerad, rapporterade NBC den 13 Februari.

Annat kul: I serien jobbar Chuck för Nerd Herd som datorfixare, och på deras lilla ställe i det stora Buy More-varuhuset står det en adress till en websida. Om du vill få dig ett gott skratt kan du besöka denna, som faktiskt existerar på riktigt (fast mer som ett skämt, precis som charlieharpersucks.com (från 2 and a half men) ) : www.nerdherdhelp.com :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Otroligt rolig serie. Har inte sett mer än det som TV3 har visat men det märks att man kommer få riktigt roligt under säsongen. Tycker även att man på vissa små punkter kan känna igen sig lite. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg reklamen till serien, men det lockade inte mig alls. Påminde mig om reklamen till amerikan pie, inte min typ av humor. Har jag rätt eller kan det var något att kolla på??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart värd att kolla in. Man ska helst ta reda på hur en serie/film/bok är själv och inte gå efter vad alla andra tycker eller t.ex. en trailer/tv-spot.

Humorn kan väl vara lite pubertal ibland men inte i samma liga som filmen du hänvisar till. Sedan måste man tänka på att flera av huvudkaraktärerna i serien är nördar ut i fingerspetsarna. Dom måste helt enkelt vara lite pubertala.

Ge serien en eller två chanser så får du se om du gillar det du ser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Klart värd att kolla in. Man ska helst ta reda på hur en serie/film/bok är själv och inte gå efter vad alla andra tycker eller t.ex. en trailer/tv-spot.

Humorn kan väl vara lite pubertal ibland men inte i samma liga som filmen du hänvisar till. Sedan måste man tänka på att flera av huvudkaraktärerna i serien är nördar ut i fingerspetsarna. Dom måste helt enkelt vara lite pubertala.

Ge serien en eller två chanser så får du se om du gillar det du ser.

Tack för svaret. Det låter dock inte som något för mig, men om jag finner att jag har tid över så kanske jag blickar över något avsnitt. Men det fins så mycket annat att se så det är svårt att hinna med allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu