Jump to content

Tävling till 47

Nyhet

Recommended Posts

Redaktionen på Star Trek Databas utlyser en tävling som gäller från idag till dess att vi har fått in 47 bidrag. Den kan förlängas om inte tillräckligt med bidrag kommer in, eller förkortas om det dröjer för lång tid. Alla bidragsgivare till Star Trek Databas listas och bland samtliga bidragsgivare gör vi sedan en enkel utlottning. Priset är än så länge hemligt, men förmodligen finns det möjlighet att välja bland flera priser.

Skulle bidrag inkomma som håller en oerhört låg standard av en eller annan anledning så godkänns inte bidraget i tävlingen.

[ Till originalnyheten ]

Vad kan jag bidra med och hur skickar jag in material?
En liten lista på tips, men ni kan säkert komma på fler saker

• Recensioner och beskrivningar av böcker
    ---Gå till sidan för boken (sök via litteraturdatabasen efter boken) och använd de länkar som finns där för recension
  • Recensioner av Star Trek-filmer
    ---Gå till sidan för filmen och klicka på "Skicka in en recension".
  • Skicka in nyhet
    ---Använd formuläret som finns länkad från förstasidan
  • Beskrivningar av fanfilmer och dylikt (såsom New Voyages, Star Wreck, Trekkies, Sev Trek-filmen, etc)
  • Nytt tema
  • Lägga till information om exempelvis en utomjording, ett vapen, en utrustning, en planet, en teknisk pryl, ett skepp, en rymdstation eller en mindre karaktär som ännu ej finns med i databasen
  • Hjälpa till att förstärka i något som redan är skrivet i databasen
  • Rätta stavfel eller liknande någonstans i databasen

Jag har hittils skickat in 3 bidrag, och undrar en sak som jag nog borde ha frågat från början: Under "Namn", går det bra att bara skriva sitt förstanamn? (jag råkade skriva endast Johanna i två av mina recensioner, medans jag skrev med mitt efternamn på en)

Ja visst ja, man får väll skicka in mer än ett bidrag? :blink: (nej, jag har aldrig gjort detta förut)

Edited by johannalaforge

Det här var onekligen en nyhet. :huh: Jag skulle inte tro att vi får in 47 olika tävlande så om du frågar mig är det fullt ok med flera bidrag. Tänk dock på att alla måste hålla minimistandard enligt ovan (vad nu det är). Vad det gäller namn så torde det viktiga vara att vi vet vem det är som har skickat bidraget. Sedan kan man ju alltid komma med kompleterande info om det blir tal om priser. J.

Jag tror heller inte på 47 tävlande, men kanske 47 bidrag, vilket också var vad tävlingen gick ut på (vilket du säkert kan se om du läser genom mitt första inlägg här ovanför)... Namn räcker självklart vid inlämnande av bidrag, men räkna med att vi får gå ut med en efterlysning efter rätt vinnare. 3 bidrag ger tre vinstchanser...

• 2 months later...

39 bidrag har hittills inlämnat. Det gick lite trögt, med bara 10 bidrag till maj månad ut, men från den 20 juni har 29 bidrag till lämnats in, varav 25 bidrag är från en och samma person! :)

Det finns alltså i nuläget fortfarande chans till sammanlagt 8 vinstchanser, hör av er så snart som möjligt.

• Create New...