Gå till innehåll
Kalle

Star Trek: Conquest

Rekommenderade inlägg

Jag har nästan precis köpt spelet Star trek:qoncuest och det e inte precis verklighets relaterat.

1. Negh´var klassen kan inte skuta en linjär distruptur stråle. Föresten så kan inga skepp ur dominion, breen, cardassian, klingon och romulan (förutom fed skepp o rymd stationer) skuta linjära strålar.

2. Det e alldeles för enkelt att skuta sönder borg skepp, 4 skepp ur Nebula klassen kan skuta sönder 4 kuber och 3 taktiska kuber, och e inte taktiska kuber dom starkaste borg skeppen?

Vad tycker ni om det här?

Redigerad av Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Som jag minns det är taktiska kuber mindre skepp med bara ett tio tal mans besättning (borgen i I borg kom från en sådan. Så den borde vara mycket mindre och svagare än en kub som kan ha 50 000+ mans besättning. J.

Men har inte taktiska kuber ngn slags pansar som gör det starkare än vanliga kuben?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har tänkt köpt star trek conquest är det något som man ska satsa på (hat kört det hos brorsan på wii) men har bara ps2 själv är det bra på det också? snälla jag har hittat det på rea för 200 på lokala afären tills i Övermorgon så jag vill hällst ha ett snabbt svar

Redigerad av W T Riker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag har tänkt köpt star trek conquest är det något som man ska satsa på (hat kört det hos brorsan på wii) men har bara ps2 själv är det bra på det också? snälla jag har hittat det på rea för 200 på lokala afären tills i Övermorgon så jag vill hällst ha ett snabbt svar

Ja det e det, man ska ju erövra galaxen men man kan också köra skirmis.

För varje galaktisk erövning så får man en ny bana eller nya skepp i skirmsen.

När man erövrar galaxen som federationen så får man 3 nya skepp: Soverigen, Nebula och Oberoth klassen.

Soverigen som drethnot Nebula som cruiser och Oberoth som scaut.

Eller Galaxy som drethnot, Interpid som cruiser och Defantiant som scaut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag skrev i en annan tråd: Conquest är ett ganska trevligt turnbaserat strategispel, inte särskillt avancerat dock och med ganska tafflig grafik och utan multiplayerstöd, men med skön star trek-känsla och intressanta strategiscenarion, och där man kan spela igenom ett uppgrad på typ 1½timme för att sen ta en paus och köra ett till uppdrag igen senare, eller köra på hela natten om man så önskar.

Som spel sett var det väl ett typiskt medelspel, absolut inte dåligt men inte heller något av wiin:s toppspel direkt (såsom metroid, super mario galaxy, resident evil 4, zelda, mario kart, etc..) men definitivit inget av wiins sämre spel heller.. Men om lägger till Star Trek-temat (och jag förutsätter att alla som hänger här ju defakti gillar det) så växer det dock. Det stämmer bra in i universumet och har fångat en bra star trekig känsla, även om det fokuserar lite väl mkt på väpnad konfliktlösning, och som trekkie och intresserad av turnbaserade strategispel (och ägare av en wii eller ps2) så kan man nog få ut en hel del av det.

Så mitt generella tips är att uppsöka en av de spelkedjor som erbjuder möjlighet att "provspela" spel i 10 dagar och där man får pengarna tillbaka om man inte gillar det (såsom tex EB-games, Gamestop, tradition.. och jag tror även att bla Game har det så, men fråga först), och testa spelet.. Skulle du inte gilla det så har du ju bara spenderat lite tid, men om du skulle fastna så har du många timmar av mysiga strategistunder bekämandes romulans, klingons, donimion, cardassians, breen och allehanda löst folk.

Det är inget strategiskt mästerverk (och framförallt saknar jag multiplayerstödet) men det har en hel del underhållningsvärde (tänk bara att få skicka in Dukat rakt in i Dominion homeworld, att få spränga deep space nine eller att få bygga sin egen genesis device)

Så testa, det är kanske inget spel som alla kommer gilla, men jag är övertygad om att många här iaf kommer tycka om det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu