Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)
Jag blir lite nyfiken på vad cosplay är egentligen? På beskrivningen verkar det antingen vara något slags lajv eller att man klär ut sig i en kostym... J.

Cosplay är basically att klä ut sig till en manga/anime/spel/film/tv-serie/etc-figur. :D Jag antar att Wikipedia förmodligen har en mycket bättre förklaring än jag, men i grund och botten är det att klä ut sig till en karaktär.

Nu när du nämnde lajv så kan jag ju lägga till att årets NärCon's Zombielajv tydligen var en stor succe. Själv har jag aldrig lajvat på NärCon, men det låter väldigt frestande att göra något år. Exempelvis förra året, när de skulle låtsas att de var instängda i ett rum... Så de stängde in sig i ett rum :lol: Fast då satt jag och spelade Marvel Memoria Universe istället, och det var ju inte helt fel det heller :P

Nu kan jag även lägga till att konventsbilder.se har BETYDLIGT fler bilder från årets konvent nu än förut. I kategorin Cosplay kan ni bland annat hitta mig i egen hög person :P

Redigerad av johannalaforge
Postad
Nu kan jag även lägga till att konventsbilder.se har BETYDLIGT fler bilder från årets konvent nu än förut. I kategorin Cosplay kan ni bland annat hitta mig i egen hög person :P

hahaha, jag letade och letade men kunde inte hitta dig, tänkte ge upp och fråga men så såg jag dina skor :P är förvånad hur alla har tagit det på proffesionell nivå, det är inga billighetslösningar här inte. för övrigt tyckte jag han/hon i den där blå Final Fantasy VII klädseln var grymmast, den med maskingeväret och rejäla blonda frillan. Gears-typen var också riktigt grym om det inte vore för den otroligt plastiga puffran, såg Cliffy B (utvecklare för Gears of War) med sin puffra strax innan så cosplayerns verkade lite mesig i jämförelse ;)

Postad (redigerade)
tänkte ge upp och fråga men så såg jag dina skor

Ah, mina ökända gympadojjor :lol: också kallade domedagsskorna under vintern då de saknar grepp, whatsoever.

Som sagt så vet jag ännu inte vem som vann cosplaytävlingen, men om det inte var Gears of War-snubben så äter jag upp min mario-mössa. Inte nog med att den var urgrym som den var, den hade ju till och med ljusblå lysdioder! :w00t:

Plus, den som cosplayade Cloud från FF var en tjej. Jag och Luigi åkte med samma tåg som hon och Zach (som också var en tjej, btw).

Postad

Tåg?? va snackar du om, ni hade ju egen bil :P

jag tror nog att FF-typen eller möjligtvis No More Heroes-typen vinner. fast ja det kanske är publiken som röstar eller nåt, då blir det nog problem för den sistnämnda även fast han såg riktigt grym ut.

skulle vara kul att göra nåt sånt nån gång, tyvärr är jag ju perfektionist och kan inte nöja mig med något på en realistisk nivå ;)

• 11 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag hade ingen lust att skapa ett helt nytt ämne, så jag tänkte komma med lite reklam för årets NärCon här :w00t:

Årets NärCon börjar 13.37 på torsdag (30/7), och håller på tills 13.00 på söndag (2/8). Årets tema är att NärCon utnämnt sig själv till en nation utformat som ett konvent. Som alltid blir det tonvis med tv-spel, rollspel, kortspel, lajv, lasergame, cosplay och en massa annat. Läs mer om årets NärCon här: NärCon's hemsida

Nu är min fråga om det kanske, mot att förmodan, finns någon annan här på forumet förutom jag (och Björn) som ska komma på årets NärCon? :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...