Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek: The Experience läggs ned

Rekommenderade inlägg

star_trek_experience_logo.jpg Under en längre tid har framtiden för Star Trek: The Experience på Las Vegas Hilton varit föremål för diskussioner mellan CBS/Paramount, Cedar Fair och Hilton. I början av denna vecka kom beskedet att hela utställningen läggs ner från slutet av september. Se där, där försvann den främsta anledningen till att besöka USA...

Star Trek: The Experience har haft öppet sedan januari 1998, och nu efter drygt 10 år är det dags att lämna detta stora komplex. Då intresset för Star Trek-utställningen stadigt har minskat under åren, till stor del beroende på att inte lika mycket nytt produceras inom Star Trek-genren, var beslutet väntat. Samtidigt har hotellet, sedan de fick nya ägare, försökt att hitta en mer inkomstbringande verksamhet till hotellet. Det sistnämnda förklarade Robert Picardo för Trekmovie.com.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var det värsta, just innan vi får en se aldrig tidigare skådad boom av trek också. Attan. Någon kommer att bli grymt besviken om ett år eller så... <_< Man får vara glad så länge det varade och jag tillhör en av dem som har varit där. Det jag hoppas är att "the museum of the history of the future" får leva vidare för det var en av de mest fantastiska samlingar av trek grejor jag har sett. Man kanske kan tänka sig en utställning med guiderna sminkade som varelser från star trek som reser runt i hela världen? J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snacka om dålig timing nu när nya filmen kommer! Varför inte vänta och se vad som händer nu innan filmen kommer och efter!? Känns nästan som om en eller ett par höjdare har bestämt sej för att star trek inte är kul(längre) och därför vill plocka bort det. Fysing!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men om alla trekkies runt hela världen samlas och går till utsällningen, skulle då inte Paramount och dom andra tänka om och låta Star Trek Experience leva vidare?

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg