Nyhet Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Ingen vet hur, men den här lilla skapelsen klarar att doppas i flytande kväve, kan överleva utan vatten i åratal, utstå strålning som dödar människan 100 gånger om och överleva ute i tomma rymden i veckor utan skyddsdräkt. Under slutet av 2007 kretsade en kapsel (FOTON-M3) med svenska trögkrypare (eller björndjur som de också kallas) runt jorden i två veckor utan någon form av skydd. Det hela övervakades intensivt av markstationen Esrange i Kiruna och efter landningen analyserades resultaten av ett laboratorium hos naturhistoriska riksmuseet. Det visades sig bl.a att DNA:t klarat sig helt från skador. Om vi hittar annat liv i solsystemet, varför inte en form av den här lilla överlevaren? Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Det var mig en tuff liten krabat. Om vi någonsin hittar liv i rymden skulle det inte förvåna mig om det första vi finner är något liknande denna. Men tänk om den råkar vara stor som ett hus och dessutom människoätare. Hemska tanke. :o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homy Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Det var mig en tuff liten krabat. Om vi någonsin hittar liv i rymden skulle det inte förvåna mig om det första vi finner är något liknande denna. Men tänk om den råkar vara stor som ett hus och dessutom människoätare. Hemska tanke. :o Då är det bara att kalla in Starship Troopers. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Påminner om ett par jättemonster som varit med i star trek tycker jag. Det utlimata husdjuret kanske? Man behöver inte mata eller gå ut med det..kanske lite svåra att hitta och hålla reda på dock! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts