Jump to content

Tävling till 47 är avslutad

Nyhet

Recommended Posts

Vår tävling, som syftade till att få in 47 bidrag till databasen, är nu avslutad. 47 bidrag hann komma in av varierande storlek och vinnarna är:

1. 26 - Gustav Andersson, för sin recension av Invincible, book 2
  2. 47 - Johanna Hennberg, för sin personbiografi om Siddig El Tahir El Fadil El Siddig Abderahman Mohammed Ahmed Abdel Karim El Mahdi

Priserna kommer att avslöjas för vinnarna inom kort (har ni inte hört något om en vecka, så hör av er till undertecknad redaktör.

Om lottningsproceduren: Redaktören bad sin son att plocka två lappar, för att möjliggöra två priser. Då sonen inte kan läsa, så var det ett självklart val för att undvika fusk i processen (han blev dock ledsen när lapparna togs från honom...). De två vinnarna var samtidigt de två som bidragit mest till tävlingen. Gustav hade lämnat in hela 27 bidrag och Johanna 10 bidrag. Vi hoppas att ni användare av databasen fortsätter att skicka in bidrag, nu när ni sett hur enkelt det är att göra detta. Samtidigt som det är roligt med tävlingar, så hoppas och tror vi att detta inte skall behövas i fortsättningen.

Vi tackar samtliga bidragsgivare. Här är hela listan:

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

• 7 months later...

Måste bara ställa en lätt "pinsam" fråga.

Jag har ännu inte listat ut hur man lämnar in en artikel till databasen :rodna: recension vet jag hur man gör men jag vet inte hur man lämnar in en artikel om t ex en karaktär. Så hur lämnar man in en artikel?

PS Jag vet att tävlingen är slut, vill bara veta hur man gör. DS

Edited by Mr Trek

Om du vill lämna in en artikel eller text så är det enklast att göra det genom att skicka det till mig eller Pjotr'k (se Redaktionen för e-postadresser).

Jag har ett system som jag håller på att utveckla så att det går att skicka in artiklar med ett formulär precis som man idag gör med litteraturrecensioner. Tyvärr så har jag inte prioriterat utvecklandet av det pga att det är så sällan som vi får bidrag från andra än redaktionen.

Är du intresserad av att skriva för databasen kan du ju alltid ansöka om att bli redaktör!

En liten not bara: Vi skriver alltid egna texter när vi gör artiklar, det vill säga vi kopierar aldrig material rakt av från sajter. Jag hoppas att jag inte sitter och talar om självklarheter nu? :rodna: Har nämligen en viss förmåga att göra det ibland <_< J.

• Create New...