snoddas Posted July 29, 2008 Report Share Posted July 29, 2008 Hej! Jag börjar redan nu med att ursäkta mig om jag ställer denna fråga i fel forum, men jag tyckte det passade bäst här. Jag skall till på Lördag göra en (musik)cover på låten "Never trust a Klingon" med S.P.O.C.K. I den låten så finns det två samplingar, vilka jag tror sägs av Cpt. Kirk. Den ena är "I have never trusted a Klingon and I never will" (eller liknande) och den andra är "they (eller the Klingons) killed my son". Vilket eller vilka episoder/filmer är dessa samplade från? Skulle vara väldigt nice att göra en "clean" sampling av dessa rader för att använda i låten. Det kanske till och med finns någon på detta forum som redan har dessa samplingar? Tack på förhand för hjälpen. Mvh Snoddas/Men without Spines Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 30, 2008 Report Share Posted July 30, 2008 Det är från en av filmerna. Där de ska förhandla fram ett fredsfördrag med klingonerna. Men jag blandar alltid ihop vad de där heter... Det är knivigt att veta var denna ska placeras. Om man antar att det är en fråga så ska den till "allmänna frågor om star trek". Men jag väljer nog att se det är som ett bredare forum där alla kan ställa sina frågor om varifrån citatet kommer och då är det rätt placerat. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 30, 2008 Report Share Posted July 30, 2008 Det är från en av filmerna. Där de ska förhandla fram ett fredsfördrag med klingonerna. Men jag blandar alltid ihop vad de där heter... den heter Star Trek VI :The undiscovered country . så nu vet ni det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snoddas Posted July 30, 2008 Author Report Share Posted July 30, 2008 Jag tackar och bugar! 14:10 in i filmen så plockar Kirk fram ett foto på sin son och då sägs de magiska orden. :-) Bra jobbat grabbar... Snoddas - Men without Spines Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 31, 2008 Report Share Posted July 31, 2008 Där ser man. Man kanske kan lägga sig själv i kategorin star trek nörd då? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snoddas Posted August 1, 2008 Author Report Share Posted August 1, 2008 Där ser man. Man kanske kan lägga sig själv i kategorin star trek nörd då? J. Det kan du fethajja! :-) Respekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t80u Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 Eftersom Never trust a klingon är ett av de bästa episka synthmästerverk som någonsin skapas vore det väldigt kul att höra en cover på den. Lägg gärna ut ett smakprov när i är klara ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts