Nyhet Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Ut i rymden med Christer Fuglesang. Vad? Fysik, Rymd & Klimat i Kungsan. Hur påverkar mänsklig aktivitet vårt klimat? Den och många andra frågor avhandlas på lördag när rymd- och klimatforskning står i fokus i Kungsan. Hela Sveriges rymdkille, Christer Fuglesang, och Erland Källén, professor i meteorologi, turas om att tala på scenen varje hel timme mellan klockan 12 och 16. I en rad olika tält kan du uppleva allt från satelliten Odin till att lära dig det senaste inom klimatförändringar, astronomi, astrobiologi och medicinsk fysik. Var? Kungsträdgården. När? Lördag 13 september kl. 10.00-17.00. Kostar? Gratis. Ålder? Både stora och små. (Tack till Göran "Thalaxian") [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Tack för den informationen. Detta är faktiskt något jag skulle tycka var intresant att gå på. Föresten, var det inte tal om att Fuglesang skulle skrickas ut i rymden igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 12, 2008 Report Share Posted September 12, 2008 Han ska ut med sts 128 (tror jag) i juli 2009. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted September 12, 2008 Report Share Posted September 12, 2008 Det finns en nyhet om det publicerad här på forumet. Om det inte hade varit för att jag varken har tid eller möjlighet att ta mig till Sthlm den helgen så hade jag mer än gärna gått dit. Ser ut att bli en intressant dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts