Gå till innehåll

Fanfilmen Operation Beta Shield finns nu för nedladdning


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Nu har jag inte sett filmen, men väl Intrepid. De är definitivt ambitiösa. Intressant grundhistoria, bra scenbyggen för att vara fanserie (inte lika bra som New Voyages eller Excelsior dock) och kreativa karaktärer, till exempel har de en romulan i besättningen. CGI-effekterna är helt ok.

Problemen är precis som nämns ovan att det är pratigt, och att det är alldeles för många karaktärer som inte introduceras p?? ett vettigt sätt. Sedan beter sig för många inte som Starfleetpersonal heller, utan är cyniska. Manuset hänger inte heller ihop och det är svårt att följa handlingen. Och tyvärr är skådespelarinsatserna inte de bästa, bara en eller två är bra. Kaptenen använder sina ögon alltför mycket i sitt spel, vilket står ut när man ser det på en liten skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv tittat igenom filmen. Ärligt talat blev jag besviken, alldeles för mycket prat och för lite action. Dom kunde gärna använt CGI lite mer, men det är väl en kostnadsfråga...

Jag tycker efter att ha sett den att det var mycket bättre än Intrepid. Här fanns en handling som var lätt att följa. Och det var bra cgi-effekter och bakgrunder till greenscreenscenerna. Många skådespelare var bra, trots att de är amatörer.

Men det blev lite pratigt, ja. Jag saknade hur välgjord dramturgin blir i ett riktigt avsnitt pga reklampauserna som blir naturliga cliffhangers.

Sedan tycker jag inte historien höll hela vägen, de kunde gott ha kortat det något.

Men det största problemet är relationerna mellan karaktärerna. Alla verkade cyniska, spela dubbelspel och i varenda scen skulle det vara konflikter mellan varje karaktär. Det var en paranoid version av Trek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skådespeleriet fick faktist betyget G av mej. 3 femtedelar spelade okej, 2 femtedelar spelade underkänt och 1 femtedel spelade bra. Jag tycker att den gamle läkaren är bästa skådespelaren. Han känns naturligast. Sämst var hon som spelade chefen för Romulans. Oengagerat och osäkert kändes det.

Men snälla någon kan dom inte hyra in nån som har pysslat ett par år med martial arts för att få till kampscener vettigt??

Sedan så är jag för kräsen för att egentligen uppskatta "amatör-sciencie fiction". Det måste för mej vara riktigt välgjort för att det ska kännas genuint och underhållande! Jag klarar inte av halvtaskiga kulisser/bakgrunder som dom har här, helt enkelt.

Storyn var för mej för mycket prat och för lite action. Dock: Hade detta varit en proffesionell produktion med efterföljande avsnitt som innehåller mer action så hade jag inte haft något emot "prathalten" i ett motsvarande första avsnitt. Alltså att storyn byggs på allteftersom.

Summa sumarum:

Jag tyckte dom har gjort ett mycket bra jobb men för mej räcker det inte eftersom att jag har stora krav på effekter och skådespeleri när det gäller science fiction.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skådespeleriet fick faktist betyget G av mej. 3 femtedelar spelade okej, 2 femtedelar spelade underkänt och 1 femtedel spelade bra. Jag tycker att den gamle läkaren är bästa skådespelaren.

Jag tycker att de som spelar kaptenerna inte är särskilt bra. De saknar auktoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...