Nyhet Posted October 12, 2008 Report Share Posted October 12, 2008 Patrick Stewart, Jean-Luc Picard i Star Trek: The Next Generation, har erbjudits rollen som tidsherren "the Meddling Monk", en karaktär som inte setts i Doctor Who sedan 1960-talet. Det gäller ett dubbelavsnitt som även involverar daleker som skall filmas under 2009. Skulle Stewarts schema inte fungera gentemot filmningsplaneringen, så kan producenterna tänka sig att spara avsnitten till 2010 istället. Den kommande säsongen av Doctor Who (med traditionsenlig start på juldagen 2008) kommer förutom dalekerna få med klassiska Doctor Who-fiender, såsom iskrigarna (eng. ice warriors) och zygonerna. Stewart har sagt sig vara positiv till rollen. Stewart har arbetat tillsammans med David Tennant, den nuvarande Doctor, under sommaren 2008 vid en Londonuppsättning av Hamlet. Stewart har redan tidigare tagit upp att han ville bli en del av Doctor Whos historia då han är ett fan av serien, och när han och Tennant blivit goda vänner öppnades äntligen en möjlighet för Stewart. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Patrick Stewart, Jean-Luc Picard i Star Trek: The Next Generation, har erbjudits rollen som tidsherren "the Meddling Monk", en karaktär som inte setts i Doctor Who sedan 1960-talet. Det gäller ett dubbelavsnitt som även involverar daleker som skall filmas under 2009. Skulle Stewarts schema inte fungera gentemot filmningsplaneringen, så kan producenterna tänka sig att spara avsnitten till 2010 istället. Den kommande säsongen av Doctor Who (med traditionsenlig start på juldagen 2008) kommer förutom dalekerna få med klassiska Doctor Who-fiender, såsom iskrigarna (eng. ice warriors) och zygonerna. Stewart har sagt sig vara positiv till rollen. Stewart har arbetat tillsammans med David Tennant, den nuvarande Doctor, under sommaren 2008 vid en Londonuppsättning av Hamlet. Stewart har redan tidigare tagit upp att han ville bli en del av Doctor Whos historia då han är ett fan av serien, och när han och Tennant blivit goda vänner öppnades äntligen en möjlighet för Stewart. Fantastiskt, härligt, underbart. Jag älskar allt med Stewart. Jag älskar nästan allt med Doctor Who. Det kan inte bli bättre. Vadå, vad jag inte gillar med Doctor Who? Daleks!!! Fånigare, mer ogenomtänkt superfiende har jag sällan varit med om. Skulle de där orörliga plåtburkarna kunna erövra hela världar? Sorry, när Daleks är med blir avsnittet en parodi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 13, 2008 Report Share Posted October 13, 2008 Om Jean-Luc Picard nu ska vara med i Doctor Who, kanske man skulle ta och kolla upp serien. Kan inte vara helt dålig om han vill vara med där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 14, 2008 Report Share Posted October 14, 2008 (edited) Pjotr'k: Finns det någon källa till nyheten? Mig veterligen är det bara rykten och inget är bestämt än. Edited October 14, 2008 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Pjotr'k: Finns det någon källa till nyheten? Mig veterligen är det bara rykten och inget är bestämt än. Menar du förutom källan som det länkas till i nyheten? Man borde kanske ha varit tydligare i nyhetstexten om att det mycket riktigt inte är bestämt än men i övrigt ser jag inga fel med nyheten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 Jag har inte sagt att det är något fel på nyheten. Jag undrade bara vilken källa som användes. Såg inte länken till The Sun tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts