Jump to content

Databasens bibliotek

Tuvix

Recommended Posts

Hej vänner

Har en lite fundering om litteraturbiblioteket är komplett eller inte...... Ska börja läsa Star Trek böckerna nu, och har använt fliken litteratur som en hjälpmedel för att få min samling komplett innan jag börjar ta itu med läsningen... Tycker att litteraturfliken här i data basen är kanon och har hjälpt mig otroligt mycket.... Men saknas det böcker där i är nu min fråga??

Mvh

Tuvix

Mr Trek....

:lol: du fick mig att skratta högt.... självklart har jag inte alla böcker,,, men har några hundra iallafall..... jag började köpa dessa för 4-5 år sedan på alla möjliga ställen (loppis, antikvaiat, engelska bookshops och gud vet vart.. ) Det har nästa blivit en hobby att gå runt och leta efter Star trek böcker och har nu tillräckligt för att börja läsa i rätt ordning och naturligtvis fortsätta mina inköp....

Pjotr´k.....

jag fick det till nästan det antalet också och du har nog rätt angående att det saknar ett par böcker i biblioteket...... ;)

Alla tips, recensioner och bokbeskrivningar välkomnas självfallet särskilt. Jag har de senaste veckorna lagt in ett 20-tal böcker som inte listats tidigare, lagt in ett 20-tal recensioner och uppdaterat beskrivningar och bilder på runt 40 böcker, men jag behöver verkligen all hjälp jag kan få.

Själv säljer jag vidare de flesta av böckerna som jag har läst - men inte utan att recensera och uppdatera först??s.

• 3 weeks later...

Jag kan nu stolt berätta att vi för tillfället har 750 artiklar om böcker och annan litteratur i vår databas, efter ett rejält arbete den senaste månaden. Nästan 25 procent av dessa är recenserade och 75% av artiklarna har en beskrivning som faktiskt säger något om boken. Vårt nästa mål med litteraturdatabasen är 800 artiklar.

Är det någon som vill hjälpa till med att bidra till litteraturdatabasen så vore jag mycket glad. Skicka bidragen direkt till mig via PM eller e-post peter@startrekdb.se . Ni ser på databasen vilka uppgifter som behövs och som vanligt gäller det att texten skall vara egenkomponerad. För varje ny bok / litteratur som någon skickar in lovar jag att skriva en till på egen hand.