Timilim Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 Jag såg en film på TV för några år sedan om hur det kunnat gå till när människan åker till Mars... Den utspelade sig i form av en "Live nyhetssändning". Någon som vet vilken film jag menar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 Det finns i och för sig massor av filmer där människor åker till mars men ingen jag har sett stämmer överens med din beskrivning. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timilim Posted March 3, 2009 Author Report Share Posted March 3, 2009 Det var ingen "spelfilm" utan de hade mer gjort det som en "vanlig" lång direktsändning. Man fick se förberedelser, intervjuer med de resande etc. Det var meningen att det skulle vara så som den första Marsfärden kunnat bli. Dvs. inga påhittade problem som besättningen mirakulöst lyckats lösa i sista sekund... I filmen/programmet får man även se någon grupp som hackar nyhetssändningen och lyckas ta över sändningen i någon minut. Gruppen är emot att människan åker till Mars. Tror den gick på TV för 4-5 år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Jag har sett något liknande "docu-fiktion" på SVT, tror det var vetenskapens värld, men det där med att de hackar in sig i sändningen känner jag inte igen. Den jag såg handlade mest om hur människan skulle klara sig i rymden och visade hur det rent praktiskt skulle gå till att resa till mars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts