Nyhet Posted March 9, 2009 Report Share Posted March 9, 2009 Det svenska Star Trek-rollspelet Starbase Prime försöker få en nystart efter att ha legat stilla i 4-5 år. På Starbase Primes forum arbetar nu kommendör Bixby (eller Mikael som hans namn är egentligen) på att få igång medarbetarna. De vill gärna ha fler medlemmar, så klicka på "mönstra på" och välj en art som passar dig. Rollspelet spelas som SIM via en e-postgrupp men det funderas på om strukturen skall ändras till exempelvis forum-SIM. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Låter mycket intresant. Kanske är det något att gå med i? Någon som vet mer om detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Jag tycker också att det låter intressant... man kanske skulle gå med. Men då måste jag komma på min karaktär. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Jag kan med glädje bekräfta att Starbase Prime kommer att återuppstå, kanske lite småskaligt till en början, då det tar lite tid att dra i hop nya deltagare och återvinna de tidigare spelarnas förtroende igen. Alla som är nyfikna kan självklart titta in på hemsidan som kommer att uppdateras med nya regler och bakgrund framöver. Själva spelets upplägg kommer att ändras från epost till forum, men detta ska inte påverka grundtanken om Starbase Prime som är ett svenskspråkigt (med vissa engelska benämningar) rollspel i en lite mörkare del av Star Treks universum. Frågor kan ställas i forumet eller skickas till epostadressen starbase_prime@hotmail.com. Det är något tekniskt problem med mönstra-på-formuläret, som genererar ett felmeddelande om man använder Mozilla Firefox. Formuläret går dock i väg som det ska och använder man Opera eller Internet Explorer fungerar det utan felmeddelanden. Alla deltagare såväl gamla och nya är hur som helst varmt välkomna ombord. Mvh/Mikael Karlsson, aka Captain Harold Bixby CO, Starbase Prime Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts