Jump to content

Eugene Roddenberry säger att Gene skulle ha godkänt filmen

Nyhet

Recommended Posts

Här är några utdrag ur en intervju med Gene Roddenberrys son Eugene "Rod" Roddenberry som Dan Madsen på Mania nyligen publicerat:

Mania: Hur tror du att din pappa skulle känna omkring Abrams Star Trek-film?

Eugene: Jag tror att han skulle älska den. Jag tror att att han skulle lägga armen omkring JJ och lämna över nycklarna, så att säga. [...] I en intervju i tidningen Star Trek Communicator sade min far, kortfattat, "Jag ser fram emot nästa yngre författare som kommer upp och tar steg längre bort än vad jag har gjort för att skapa nästa Star Trek och göra det bättre". Det var hans sanna ödmjuka natur. Jag tror att han, när han blev äldre, blev mer och mer glad över tanken att få lämna över facklan till en yngre talang som skulle ha möjligheten att ta nya steg med Star Trek. Jag tror att JJ skulle vara den personen.

Mania: Har du några farhågor kring filmen?

Eugene: Jag känner inte JJ Abrams så väl och i och med att jag har blivit förtjust i hans serie Lost så ser jag att han har en extrem talang. Han är en fantastisk författare, producent och regissör och jag vet att han är ett Star Trek-fan. Jag vill bara vara säker på att den nya filmen inte blir Star Wars. Mina farhågor är att det blir en underbar Star Wars-, science fiction- och actionfilm men att den förlorar den undermening och de metaforer som var kärnan i Star Treks mänsklighetssträvan. Jag tror inte att den borde gå så djupt som Star Trek: The Motion Picture men jag vill känna mig säker på att skurken inte är en så genomond person som var fallet i Star Trek: Nemesis. Jag vill bara att de visar båda sidorna. Du kommer djupare in i karaktärerna och du får en slags empati för både de goda och de onda. Till slut måste du göra ett svårt val, kanske som de gjorde i avsnittet The City on the Edge of Forever. Jag hoppas det finns ett djup i de mänskliga delarna.

Läs hela den intressanta intervjun via källan nedan.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Posetiv kritik säger inte mycket i minna öron. Det är den kritik som oftast ges i Hollywood. Folk säger vad de vet andra vill höra eller vad som är dem till gagn. De som inte har negativt att säga håller oftast tyst.

Men å andra sidan kan han givetvis tala sanning.

Läser man hela säger Rod Roddenberry att han bara har sett tio sekunder av filmen och har varit två dagar på scenbygget medan filmen gjordes. Han vet såldes inte mycket mer än vi gör hur slutprodukten blir.

• Create New...