Nyhet Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Ett massivt och underligt objekt (en s.k Lyman-alpha blob) har upptäckts nära kanten av det observerbara universumet. Objektet som fått namnet Himiko existerade för 13 miljarder år sedan, inte långt efter att universum blev till. Den jättelika gasbollen sträcker sig över 55 000 ljusår (ungefär lika stor som vår galax). Man vet inte vad det är, men spekulerar i att det t.ex. kan vara joniserad gas som drivs av ett ofantligt svart hål, eller så kan bollen uppstått genom att ha attraherat mindre gasbollar, och vara inledningen till en protogalax (en galax som håller på att bildas). (I en del dagstidningar är det några som föreslagit att det kan vara Gud :-) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Det förvånar mig att ingen hittills föreslagit att det faktiskt skulle kunna vara Q-kontinuumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Precis den tanken jag fick i huvudet Fleetadmiral! De kanske är en tidsanomali som de testar någon ras med ungefär som de gjorde med människan(Picard) i All good things.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Eller så är det species 8472 som kommer:O Jag har just sett prey så jag har dom på huvudet^^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 25, 2009 Report Share Posted April 25, 2009 Eller så är det Nagilum ;) (såg just TNG "Where Silence Has Lease") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 Nej, inte han! Vi kanske skulle bygga en raket och skicka iväg lite ST mot den här saken, så att den här uppe ögonen för ST när den kommer alltså ;) :lol: :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts