Jump to content

Recommended Posts

Posted

mysterious_blog_thumb_090425.jpgEtt massivt och underligt objekt (en s.k Lyman-alpha blob) har upptäckts nära kanten av det observerbara universumet. Objektet som fått namnet Himiko existerade för 13 miljarder år sedan, inte långt efter att universum blev till. Den jättelika gasbollen sträcker sig över 55 000 ljusår (ungefär lika stor som vår galax). Man vet inte vad det är, men spekulerar i att det t.ex. kan vara joniserad gas som drivs av ett ofantligt svart hål, eller så kan bollen uppstått genom att ha attraherat mindre gasbollar, och vara inledningen till en protogalax (en galax som håller på att bildas).

(I en del dagstidningar är det några som föreslagit att det kan vara Gud :-)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Posted

Precis den tanken jag fick i huvudet Fleetadmiral! De kanske är en tidsanomali som de testar någon ras med ungefär som de gjorde med människan(Picard) i All good things....

Posted

Nej, inte han!

Vi kanske skulle bygga en raket och skicka iväg lite ST mot den här saken, så att den här uppe ögonen för ST när den kommer alltså ;) :lol: :P

×
×
  • Create New...