Nyhet Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 Mike Okuda får för sitt arbete med det amerikanska rymdprogrammets design nu utmärkelsen NASA Public Service Medal. Han har arbetat med bland annat Johnson Space Center, NASAs huvudkontor i Washington och Kennedy Space Center och är mest känd hos oss trekkers som en av produktionens huvuddesigners vid inspelningarna och arbetet med sex Star Trek-filmer, Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Voyager och Star Trek: Enterprise. Han har även jobbat mycket hårt med uppfräschandet av Star Trek: Originalserien i den nyligen utgivna Star Trek: Remastered. Grattis, Mike, hälsar vi från Star Trek Databas (en hälsning har skickats, men vill ni skicka med fler hälsningar så kan undertecknad förmedla dessa - skriv bara i diskussionen nedan). Källa [ Till originalnyheten ]
RoLaren Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 Vad roligt att han äntligen får erkännande för sitt arbete. Det är välförtjänt!
Supreme Commander JAF Posted June 3, 2009 Report Posted June 3, 2009 Mycket välförtjänt, synd bara att det inte finns en main viewer på ISS... (Är väl något man borde hälsa honom, kanske) Okudagram är ju klassiker och star trek rymdskeppen har ju bildat skola för hur rymdskepp "ska" se ut. Live long and prosper! J.
Unkas Posted June 11, 2009 Report Posted June 11, 2009 Han är en av personerna bakom Star Ttrek som har stuckit fram mest tycker jag. Mycket trevlig har han bidragit med. Mycket bra var för medalj säger jag. Grattis Grattis!!
Recommended Posts