Nyhet Postad 26 Juni, 2009 Rapport Postad 26 Juni, 2009 Den schweizisk-franske äventyraren Bertrand Pickard har konstruerat ett soldrivet flygplan som så småningom ska ta sig runt jorden non-stop. Planet har en spännvidd på 61 m och väger ganska exakt 1 500 kg. Den stora utmaningen är att kunna hålla sig uppe i luften under natten. Men Pickard är säker, eller som han uttryckte det under sin förra flygning med varmluftsballong jorden runt som svar på avgörande justeringar i slutet: Make it so.... Källa [ Till originalnyheten ]
K´hogh son of Klintoch Postad 26 Juni, 2009 Rapport Postad 26 Juni, 2009 (redigerade) förfader till Jean-Luc ? :lol: Redigerad 26 Juni, 2009 av K´hogh son of Klintoch
Mr Trek Postad 26 Juni, 2009 Rapport Postad 26 Juni, 2009 (redigerade) Det var ju en Picard som tog nobelpriset(och jag har för mig att Picard sa att det var i början av 2000-talet) så omöjligt är det inte. Fast man undrar bara hur nobelpristagare lyckas tappa bort en bokstav... Star Trek är på riktigt ! Redigerad 26 Juni, 2009 av Mr Trek
Supreme Commander JAF Postad 26 Juni, 2009 Rapport Postad 26 Juni, 2009 När jag var på Star trek experience så jagade de en förfäder till Picard så varför inte? :lol: J.
Rekommenderade inlägg