Nyhet Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 Den schweizisk-franske äventyraren Bertrand Pickard har konstruerat ett soldrivet flygplan som så småningom ska ta sig runt jorden non-stop. Planet har en spännvidd på 61 m och väger ganska exakt 1 500 kg. Den stora utmaningen är att kunna hålla sig uppe i luften under natten. Men Pickard är säker, eller som han uttryckte det under sin förra flygning med varmluftsballong jorden runt som svar på avgörande justeringar i slutet: Make it so.... Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 (edited) förfader till Jean-Luc ? :lol: Edited June 26, 2009 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 (edited) Det var ju en Picard som tog nobelpriset(och jag har för mig att Picard sa att det var i början av 2000-talet) så omöjligt är det inte. Fast man undrar bara hur nobelpristagare lyckas tappa bort en bokstav... Star Trek är på riktigt ! Edited June 26, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 När jag var på Star trek experience så jagade de en förfäder till Picard så varför inte? :lol: J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts