Jump to content

Transformers 2 spelade på bara fem dagar in mer pengar än Star Trek

Nyhet

Recommended Posts

Transformers: Revenge of the fallen spelade gångna onsdag till söndag in 386,2 miljoner dollar globalt. Det är nästan 17 miljoner mer än Star Trek har spelat in på sju veckor.

Det råder ingen tvekan om att Star Treks manusförfattare Roberto Orci och Alex Kurtzman är hetast i Hollywood. De ligger också bakom manuset till Transformers, så totalt har deras filmer i år spelat in över 750 miljoner dollar. Och mer lär det bli. Den första Transformers-filmen spelade in 700 miljoner dollar totalt, något som branschkännare spår del två kommer att slå.

Star Trek ligger dock fortfarande före Transformers på USA-toppen. Dock förlorade filmen första platsen efter 30 dagar i som etta när Pixars animerade film Up gick om i helgen. Totalt har Star Trek spelat in 369,3 miljoner dollar globalt.

Transformers har dock inte fått lika bländande recensioner som Star Trek. Bara 20 procent av de amerikanska recensenterna är positiva på Rottentomatoes jämfört med 95 procent för Star Trek. Trekkers kan också glädja sig åt att Orci och Kurtzman har en Star Trek-referens i filmen: Megan Foxs hund är döpt efter en karaktär i Star Trek.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Jag gillade den nästan lika mycket som ettan. En klar 8/10.

Styrkor:

Humorn och mycket underhållande hela tiden

CGI-effekterna. Dessa var tom bättre än i Star Trek.

Kärlekshistorien mellan Sam och Mikaela

Optimus Prime fick lite större utrymme än förut

Svagheter:

Skurkarna är rätt töntiga, känns lite som den tecknade filmen

Slutstriden kunde ha varit lite mäktigare

Optimus besegrade The Fallen lite för enkelt efter han hade fått Jetstrikes delar.

En del av handlingen utvecklades aldrig.

Megatron hotade ju människorna att om de inte talade om var Sam fanns, så skulle de förstöra hela mänskligheten.

De borde ha låtit dem förstöra en del städer och fått folk att börja jaga Sam. Så jag hade nog sett att filmen var lite längre.

Edited by Aike

Jag gillade den nästan lika mycket som ettan. En klar 8/10.

Nu förstår jag iallafall ditt gillande för Startrek-filmen :)

-

Själv tyckte jag att Transformers var bland det sämsta jag sett på länge när jag såg den förra året. Dock förvånar det mig inte alls att den här nya filmen slår ST. Jag tänker absolut inte se den här filmen frivilligt (dock finns risken att jag blir tvungen ifall mina biokompisar vill gå och se nån mer film innan alla åter sticker hem efter sommaren).

Edited by Fmi

Jag ska se filmen imorrn med några trekkerkompisar. Hoppas den är lika bra som första filmen. Nu handlar ju filmen faktiskt om leksaker så jag kan nog inte ta den speciellt seriöst. Undrar om det kommer någon Voltronfilm. Voltron var ju snäppet coolare än Transformers.

• Create New...