Nyhet Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 (edited) Nästan 80 000 biljetter sålde Star Trek fram till midsommarhelgen (19-21 juni), enligt boxofficemojo. Det är knappt dubbelt så många som den mest populära TNG-filmen sålt totalt. Så här ser listan ut för antal sålda biobiljetter för Star Trek-filmer sedan First Contacts premiär 1997. Star Trek 77 600 biljetterInsurrection 42 000 biljetterFirst Contact 36 700 biljetterNemesis 17 400 biljetter (Notera att Star Treks biljettförsäljning inte tar hänsyn till annat än fullprisbiljetter. Alltså kan antalet faktiskt sålda biljetter vara något fler.) Totalt hade Star Trek spelat in 7,8 miljoner kronor fram till den 21 juni. Det är bättre än filmer som The Wrestler, Gran Torino och Hannah Montana, och ungefär likvärdigt med Kenny Begins och Watchmen, som bägge har spelat in lite mer än åtta miljoner kronor. Star Trek var dock bara den nittonde mest inkomstbringande filmen i Sverige vid midsommar och långt efter årets överlägsna etta: Män som hatar kvinnor. Den hade spelat in någonstans mellan 110 och 120 miljoner kronor och sålt över en miljon biljetter. Källa [ Till originalnyheten ] Edited August 7, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 The Wrestler fick dock inte så bra promotion, den ploppade bara ut på bio här i min stad (Norrköping), under dagtid först, sen började några föreställningar några veckor senare på kvällen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 tyvärr så har nog inte filmer om wrestling någon jättemarknad här i Sverige . det kanske beror på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Filmen handlar dock inte direkt om Wrestling, det är ett starkt drama i stil med Rocky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Filmen hade ändå några av de bästa wrestlingfajterna jag har sett. Jag är lite förvånad att Insurrection var den mest sedda TNG-filmen i Sverige (siffrorna kommer ifrån Lovefilm.se). Inte min favoritfilm och knappast särskilt enkel att sätta in sig om man inte har sett serien. Den enda förklaringen jag har är att Voyager fick fler att gå på den än First Contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts