Gå till innehåll
Nyhet

Star Trek-filmen redan på försäljningstopplistor

Rekommenderade inlägg

Star Trek släpps inte på dvd och blu-ray förrän i höst. Men filmen finns redan på både amerikanska och brittiska Amazons försäljningstopplistor.

Tydligt är att trekkers väljer blu-ray-versionen, eftersom den ligger och har legat högst ända sedan det började gå att förhandsboka. I USA ligger den i skrivande stund femma och i Storbritannien ligger den på artonde plats. Dvd-versionerna är trettiotvåa i USA respektive hundratrettiosexa i Storbritannien.

En rimlig gissning är att dvd- och blu-rayversionerna säljer mellan 5 och 15 miljoner exemplar globalt.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, blu-rayspelare är mycket billigare i USA än här. Vet att det finns spelare för cirka hundra dollar.

Samtidigt kan jag ändå tänka mig att trekkers är teknikintresserade och ofta tar till sig ny och bättre teknik fortare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ugh, dumma amerikaner. DVD ska de vara!

Det blir blueray för min del :P Givetvis finns en bluerayspelare (i form av Playstation 3) i hushållet. Tyv??rr är min blueraysamling mycket liten (kan räknas på ena handens fingrar) då bluerayfilmer är snuskigt dyra jämfört med dvdfilmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg