Gå till innehåll
Pjotr'k

Deep Space Nine (Malibu Comics)

Rekommenderade inlägg

Jag har läst en större del av Malibu Comics DS9-serietidning från 1993-1995. Är lite besviken på tecknandet (lite kantigt i ett försök att göra det verklighetstroget, är min uppfattning), men berättelserna känns stabila och mycket väl möjliga som TV-avsnitt. All heder till manusförfattarna, alltså. Har nu läst 20 av serierna i månadsutgåvorna (nummer 6-25) och några av småserierna och är i huvudsak mycket nöjd. Funderar på att köpa boken Star Trek Archives #4: Best of DS9, som innehåller just de första fem numren, nummer som jag har missat att införskaffa.

Fullkomligt älskade specialutgåvan "Blood and Honor" som var skriven av Mark Leonard (spelade Sarek men även den romulanska kommendören från avsnittet Balance of Terror. Serien handlar om romulaner och om heder och är en mycket stark berättelse.

Är det någon mer som har läst denna serietidning? Läs mer om den på litteraturdatabasen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillade dem verkligen. Malibus Star Trek-serier var nog den bästa perioden under mitt Star Trek-samlande. (jag slutade efter Marvels andra period av ekonomiska skäl).

Om du vill ha tag på ST Archive 4 så hoppas jag du vet du vart du kan få tag på den billigt.. ;)

Om de olika perioderna:

Goldkey: Mest kuriosa, väldigt knepiga storys.

Marvel, första omgången: Rätt bra storys, men väldigt kringgärdad av regler om vad de fick göra och inte.

DC 1 & 2: Nu började TNG. Peter Davids storys är som vanligt mycket bra. Diane Duane skrev ett vansinnigt kul dubbelnummer minns jag. 1 & 2 = De startade om numreringen mitt i av nån anledning.

Malibu = bara bäst

Marvel = Rätt ok. En del bra saker (Starfleet Academy, Early Years).

Numer har jag tyvärr ingen koll än, men planerar att ta mig en titt på vad IDW gör så småningom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu