Nyhet Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Filmen Free Enterprise från 1998 beskrev två fans första möte med idolen William Shatner där de först blir djupt besvikna och chockade över hur den nästintill gudomliga synen de hade på honom absolut inte stämde överens med verkligheten. Filmen gjordes av Mark A Altman och Robert Meyer Burnett och den sistnämnde har nu sagt att de tänker göra en uppföljare, "Free Enterprise - The Wrath of Shatner". Än så länge har ett manus skrivits och Shatner är med ombord projektet, i en film som säkert fortsätter att driva med Shatners roll. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Någon som har sett den första filmen som kan yttra sej? Låter lite skumt när man ej sett filmen. Jag såg ju fresh Prince in Bel air Air med Will Smith..och där var ju the Shat med i en fingerad talk show där den så vackert dansande kusinen hade frispel! Denny Crane!! B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Jag har filmen hemma men har aldrig sett den (än). Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 1:an står på önskelistan tillsammans med Shatner roast. Pjotr'k kanske kan riva upp sin inplastade kopia och kolla på den och sedan skriva en liten recension. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Shatner's roast är underbar, George Takei och Kevin Pollak's roastningar är absolut bäst av alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 13, 2010 Report Share Posted November 13, 2010 Efter mycket om och men och suktande gick jag faktiskt och köpte mig ett exemplar av Free Enterprise och jag blev verkligen inte besviken. Det är en bra komedi om Star Trek fans och man känner verkligen igen sig om man varit trekkie som liten och kan originalserien rätt bra. Man refererar även till andra riktigt klassiska scififilmer som man borde sett om man tillhör den generationen (60-talister). Shatner är underbart rolig och gör t o m en rap i filmen (ja den är ju från slutet av 90-talet och då var väl rappen rätt stor?) Bra rollprestationer av övriga. Det märks inte att detta är en budgetfilm och skådisarna inte fick så många tagningar på sig. Köpt via play.com för några futtiga euro. 2 disc versionen. Reg 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts