Jump to content

Malcolm McDowell: "Kirks död i Generations var fånig"

Nyhet

Recommended Posts

Malcolm McDowell som spelade skurken Soran i Generations gillade att arbeta med William Shatner. Men inte hur Kirk dog.

-Vilket fånigt sätt de valde att göra sig av med en de största amerikanska tv-ikonerna. Det var patetiskt, säger han i en intervju med Telegram.

I stället hade han velat se en mer ädel död för legenden.

- Han skulle ha slutat sina dagar som en himmelsk varelse och man skulle ha gjort något vackert och poetiskt kring det. I stället för det dumma sätt de gjorde det på.

I Generations skjuter Soran Kirk i ryggen. Filmen skrevs av Brannon Braga, Ron Moore och Rick Berman.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Jag har bara sett filmen två gånger, men jag kan väl inte ha fel när jag påstår att scenen där Soran skjuter Kirk i ryggen blev klippt, och att dom istället tog död på honom genom att han föll från ett stup? Jag vet att två scener spelades in och att en av dessa blev klippt och lades till extramaterialet på DVD'n.

Hursomhelst så håller jag givetvis med, värdelöst sätt att ta död på legenden James T. Kirk, bland de största misstagen som gjorts i filmhistorien.

Jag har bara sett filmen två gånger, men jag kan väl inte ha fel när jag påstår att scenen där Soran skjuter Kirk i ryggen blev klippt, och att dom istället tog död på honom genom att han föll från ett stup? Jag vet att två scener spelades in och att en av dessa blev klippt och lades till extramaterialet på DVD'n.

Ja, det stämmer nog att han ramlar ner från en bro och det var i den bortklippta versionen Soran skjuter honom. Var ett tag sedan jag såg filmen så jag utgick ifrån att det som stod i artikeln nyheten är baserad på stämde.

• Create New...