Gå till innehåll
Nyhet

Så här skapas en trekkie

Rekommenderade inlägg

Well, kollar du på de andra klippen från kanalen så hoppar den där flickan hela tiden framför tv:n. Dessutom tror jag hon är för liten för att förstå... Nej, detta var en dålig nyhet enligt mig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du har väl inga barn ännu, kanske bara småsyskon :visslar:

Dessutom la jag in den för att få in en mer lättsam och kortare nyhet eftersom det låg två långa nyheter, varav den ena var rätt tragisk och negativ (Stewart) Var inne i admin samtidigt som Fleetadmiral så jag såg inte hans nyhet.

Dessutom tror jag hon är för liten för att förstå... Nej, detta var en dålig nyhet enligt mig!

Kolla kommentarerna på filmen så ser du att hon visst förstår vad Trek är. Citerar en här:

"We have lots of Trek stuff around the house (she has the habit of telling our Spock action figure 'bye' when leaving the house), we watch TOS alot, and she knows we are excited about the new DVD. Therefore she is excited:)"

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men vet hon att hon gillar ST, eller vet hon att föräldrarna gillar det. Är också emot föräldrar som försöker bestämma vad sina barn ska tycka om (vilket man med största säkerhet har gjort när det gäller ett så litet barn)...

Jag har en lillasyster som gillar Star Trek, hon har upptäckt det genom att se när jag kollade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Well, kollar du på de andra klippen från kanalen så hoppar den där flickan hela tiden framför tv:n.

Dock gör hon väl det inte i en likadan entusiasm? Här blev hon ju helt galen för att det var Star Trek.

Ja, men vet hon att hon gillar ST, eller vet hon att föräldrarna gillar det. Är också emot föräldrar som försöker bestämma vad sina barn ska tycka om (vilket man med största säkerhet har gjort när det gäller ett så litet barn)...

Dom har väl inte på något sätt tvingat ungen att gilla Star Trek? Hur kan man bestämma något sånt? Du tror att ett barn kan suga upp sig precis vad som helst och bli ett "fan" om föräldern bestämt det? Konstigt att jag inte är ett stort Falcon Crest fan då, eller att jag inte köpt samtliga Svenska Hjärtan boxar nu när de släppts. Det var två serier morsan satt och kollade på när jag var liten. Jag fann inget intresse i det men kollade väl då och då, just för att det var på TV. Satte inga spår i mig direkt...

Satte hon däremot på ALF, så kan du ge dig på att jag satte mig ner och njöt under den halvtimman. Varför? För att jag gillade serien, inte för att morsan "bestämt" det. Barn är lätta att påverka, men inte till den grad du verkar tro, man kan utveckla en viss "smak" redan som liten. Jag gillade t. ex Rötter som väldigt ung, knappast något typiskt för en liten parvel att bänka sig framför TV'n för att se på, men jag gillade det för att jag tyckte det var bra & intressant. Jag hade utmärkt smak redan då. Mycket tack vare morsan, inte för att hon tvingat mig att gilla något, utan för att hon hade (och fortfarande har) hundratals band inspelade med allt möjligt som jag kunde se på.

Bra artikel Aike :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror nog att det går att påverka barnet i den åldern, om barnet sen växer ifrån det är en annan sak...

Jag tyckte hon såg lika entusiasktisk ut när Obama var på TV:n.

Vi får hålla med varandra om att vi inte håller med varandra i detta ämne helt enkelt :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påverka? Absolut. Tvinga barnet att se på exakt vad som helst och på så sätt göra barnet till ett fan av vad det nu är som ses? Nej, tyvärr.

Sen är hon inte i närheten av samma extas när hon ser Obama, kolla på klippet igen är du snäll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg