The Holy Three Postad 22 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2010 Lite skrattretande är det nog när ungarna ska kontrollera de vuxna. Just den där delen avskydde jag extra mycket, sen störde jag mig otroligt mycket på den fräkniga ungen. Utomjordingen i mu-mun kändes inte bra heller.
The Holy Three Postad 22 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2010 #56: Spectre of the Gun Handling: Enterprise har fått i uppdrag att ta kontakt med Melkotierna för att skapa en relation mellan dom och federationen. Innan de når planeten blir dom varnade för att komma närmare. Kirk bortser från varningen och tar med sig ett manskap ner till planeten ändå. Väl nere på planeten blir han och manskapet dömda till döden och skickas tillbaka till ??r 1881 där dom får genomleva det ökända slaget vid OK Corall, ett slag dom enligt historien förlorar och således dör. Tankar: Ett av de bättre avsnitten hittills i säsongen, en riktig höjdare som erbjuder tittaren både det ena och det andra. Konceptet Star Trek såldes ju till Desilu som en Western ute i rymden, att de då gör ett avsnitt som utspelar sig just i Western gör detta avsnittet underbart ironiskt. Idén är härlig, manuset bra och set-designen får högsta betyg. Det är kanske lite extra roligt om man är ett fan av Western-rullar, vilket jag är. Avsnittet besitter en viss charm som få andra avsnitt har, ungefär som A Piece of the Acton från säsong 2. Jag gillar verkligen hur dom klurade ut hur dom skulle klara sig ur situationen mot slutet, något man inte hade sett tidigare. Nästintill ett perfekt avsnitt.
The Holy Three Postad 23 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 23 Februari, 2010 #66: Day of the Dove Handling: Ett påhittat nödrop för Enterprise till en planet samtidigt som klingonerna, vars skepp blivit beskjutet och hundratals i besättningen har dött. Klingonerna tar för givet att Federationn står bakom allt och tvingar Kirk att stråla ombord allesammans till Enterprise, något Kirk gör med ett äss i ärmen. Det visar sig vara ett främligt utomjordiskt väsen som styr båda rasernas känslor för att få dom att strida mot varann, något livsformen gör för att kunna nära sig på deras ilska. Tankar: Det är inte ofta man fått se klingoner i The Original Series, hittills kan man nog räkna avsnitten på en hand där klingoner varit involverade, därför är det uppiggande att ännu en gång få ett avsnitt med Federationens fiende nummer ett. Hittills i serien har avsnitten med klingoner visat sig vara bra (Errand of Mercy, The Trouble With Tribbles, Friday’s Child, A Private Little War) och det här avsnittet bryter inte den trenden på något sätt. Kang känns som en trovärdig Klingon, en respektabel motståndare till Kirk. En favoritscen i avsnittet är när Kirk säger följande: ”Before I put you in the brig, there's a little something I owe you” *POW* - En käftsmäll följer, något Kang tidigare gett Kirk nere på planeten där de först träffade varann. Scotty f??r även i det här avsnittet ganska mycket screentime, vilket aldrig kan vara annat än bra. Hans frilla har nu ändrats till kortklippt som ser mycket bättre ut än Dracula-looken han hade tidigare. Det är inte bara Scotty som får extra mycket screentime i det här avsnittet, det får även Sulu och Chekov, speciellt Chekov som blir besatt av hämnd en liten bit in i avsnittet. Ett starkt avsnitt som mycket väl kan komma att bli en favorit.
RoLaren Postad 23 Februari, 2010 Rapport Postad 23 Februari, 2010 #56: Spectre of the Gun Handling: Enterprise har fått i uppdrag att ta kontakt med Melkotierna för att skapa en relation mellan dom och federationen. Innan de når planeten blir dom varnade för att komma närmare. Kirk bortser från varningen och tar med sig ett manskap ner till planeten ändå. Väl nere på planeten blir han och manskapet dömda till döden och skickas tillbaka till år 1881 där dom får genomleva det ökända slaget vid OK Corall, ett slag dom enligt historien förlorar och således dör. Tankar: Ett av de bättre avsnitten hittills i säsongen, en riktig höjdare som erbjuder tittaren både det ena och det andra. Konceptet Star Trek såldes ju till Desilu som en Western ute i rymden, att de då gör ett avsnitt som utspelar sig just i Western gör detta avsnittet underbart ironiskt. Idén är härlig, manuset bra och set-designen får högsta betyg. Det är kanske lite extra roligt om man är ett fan av Western-rullar, vilket jag är. Avsnittet besitter en viss charm som få andra avsnitt har, ungefär som A Piece of the Acton från säsong 2. Jag gillar verkligen hur dom klurade ut hur dom skulle klara sig ur situationen mot slutet, något man inte hade sett tidigare. Nästintill ett perfekt avsnitt. Det här är ett avsnitt jag sett massor av gånger då Sthlm Trekkers har visat det rätt många gånger, gått på TV ett flertal gånger + att jag själv har dvdboxen kan ju vara en orsak också. Bra regisserat och bra agerat från gästskådisarna. Stelt precis som det ska vara i en låtsasvärld. Kirk lyckades få in en dropkick också B) Ingen Sulu i avsnittet. Var tog han vägen? Undrar om Washovskibröderna hade inspirerats av detta avnitt när de gjorde Matrix. Tänkvärt: Melkotians vill ju uppenbarligen inte ha besök, men Kirk insisterar ändå på att åka vidare, trots det. Tänk om någon bara bryter sig in hos dig för att hälsa på. Klart att Melkotians blir irriterade.
RoLaren Postad 23 Februari, 2010 Rapport Postad 23 Februari, 2010 #66: Day of the Dove Handling: Ett påhittat nödrop för Enterprise till en planet samtidigt som klingonerna, vars skepp blivit beskjutet och hundratals i besättningen har dött. Klingonerna tar för givet att Federationn står bakom allt och tvingar Kirk att stråla ombord allesammans till Enterprise, något Kirk gör med ett äss i ärmen. Det visar sig vara ett främligt utomjordiskt väsen som styr båda rasernas känslor för att få dom att strida mot varann, något livsformen gör för att kunna nära sig på deras ilska. Tankar: Det är inte ofta man fått se klingoner i The Original Series, hittills kan man nog räkna avsnitten på en hand där klingoner varit involverade, därför är det uppiggande att ännu en gång få ett avsnitt med Federationens fiende nummer ett. Hittills i serien har avsnitten med klingoner visat sig vara bra (Errand of Mercy, The Trouble With Tribbles, Friday’s Child, A Private Little War) och det här avsnittet bryter inte den trenden på något sätt. Kang känns som en trovärdig Klingon, en respektabel motståndare till Kirk. En favoritscen i avsnittet är när Kirk säger följande: ”Before I put you in the brig, there's a little something I owe you” *POW* - En käftsmäll följer, något Kang tidigare gett Kirk nere på planeten där de först träffade varann. Scotty får även i det här avsnittet ganska mycket screentime, vilket aldrig kan vara annat än bra. Hans frilla har nu ändrats till kortklippt som ser mycket bättre ut än Dracula-looken han hade tidigare. Det är inte bara Scotty som får extra mycket screentime i det här avsnittet, det får även Sulu och Chekov, speciellt Chekov som blir besatt av hämnd en liten bit in i avsnittet. Ett starkt avsnitt som mycket väl kan komma att bli en favorit. En annan Stockholm Trekkers favorit. Sulu får lämna bryggan och gå och meka på skeppet. Jag tror att JAF skulle uppskatta Maras sminkning då den är något catslik. Själv tycker jag nog inte att avsnittet är sådär jättebra. Ganska mediokert. Det kan dock ha att göra med att jag kan ha tröttnat på avsnittet eller så kan det bero på att jag tycker det är lite larvigt med de fåniga skratten i slutet av avsnittet. Kirk använder dessutom varken dubbelhandslag eller dropkick. Klingons verkar tycka att Spocks neck pinch är smärtsam.
The Holy Three Postad 23 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 23 Februari, 2010 Jag älskade slutet när de hånskrattade åt varelsen, minen Spock hade var just då var priceless. Hur långt har du kommit i ditt tittande nu, RoLaren? Om jag fortsätter så här är jag nog klar inom 2 veckor istället för en månad. Har noterat en sak, visst har deras tröjor ändrats? Iaf materialet ser annorlunda ut. Ser ut at passa dom bättre samtidigt som materialet ser något billigare ut.
RoLaren Postad 23 Februari, 2010 Rapport Postad 23 Februari, 2010 Jag älskade slutet när de hånskrattade åt varelsen, minen Spock hade var just då var priceless. Hur långt har du kommit i ditt tittande nu, RoLaren? Om jag fortsätter så här är jag nog klar inom 2 veckor istället för en månad. Jag har sett t o m "For the World is Hollow and I Have Houched the Sky", som faktiskt påminner om "Spock's Brain". Har noterat en sak, visst har deras tröjor ändrats? Iaf materialet ser annorlunda ut. Ser ut at passa dom bättre samtidigt som materialet ser något billigare ut. Jo, jag har uppfattat detsamma. Det ser ut att vara av samma material som mina polotröjor som jag var tvungen att använda i början av 70-talet, dvs polyester. Jag ryser fortfarande bara vid tanken. :knäpp:
The Holy Three Postad 23 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 23 Februari, 2010 #65: For the World Is Hollow and I Have Touched the Sky Handling: Kirk & Co får reda på att en hel befolkning bor inuti ett skepp maskerat som en asteroid, som är nära kollision med en annan planet, vilket kan ta livet av över 3 miljarder människor. Nu måste dom göra allt för att stoppa asteroiden, inte minst övertyga befolkningen att dom bott inuti ett asteroid-liknande skepp hela sina liv. Tankar: Det här var något nytt, något kul, något intressant! Ett väldigt bra avsnitt för alla McCoy-älskare. Äntligen får vi ett avsnitt där han och ingen annan har ett kärleksintresse. Avsnittet är fullt med bra dialog som ger oss en bättre blick på karaktären McCoy, men även Kirk och framförallt Spocks känslor inför honom. En scen som satte sig på minnet direkt är den när Spock lägger en omsorgsfull hand på McCoys axel, till hans förvåning. Kirk säger då ”Spock knows...”. En fin scen. I andra avseenden har det här avsnittet kanske inte de ingredienser som skulle göra det till ett toppen avsnitt, men det gör inget, det funkar ändå precis som det är. Ett minnesvärt avsnitt.
RoLaren Postad 23 Februari, 2010 Rapport Postad 23 Februari, 2010 Det här är ett avsnitt jag verkligen gillar. Så TOSigt det kan bli. Bra agerat av samtliga skådisar, speciellt Nimoy, som visar ickekänslosamt sympati. Konstigt, men han lyckas. Jag gillar ju att titta på kulisserna och kostymerna. Kläderna som vakterna har är bland de mest skrattretande jag sett i TOS men Natiras klänning är å andra sidan bland de finaste TOS har att erbjuda. Men varför är det så att Fabrinifolket bestämt sig för att de på Yonada inte ska få veta något? Saker och ting går ju faktiskt sönder så varför inte lära upp ättlingarna så de kan ta hand om farkosten de bor i. Jämför detta avsnitt med TNG "When the Bow Breaks". Det borde ju säkra en arts överlevnad om man vet hur teknologin, som håller en vid liv, fungerar.
The Holy Three Postad 23 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 23 Februari, 2010 Ja, tycker inte det skulle skada dom av att veta att dom är inuti ett skepp, var lite konstigt agerat av The Elders. Tyckte att avsnittet saknade en scen där McCoy berättade för dom att han stannar för att det skulle skona deras liv, vet inte om man ska anta att han sagt det innan dom strålas tillbaka? Kändes väldigt kort, deras samtal efter att McCoy lovat att stanna kvar.
The Holy Three Postad 24 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 24 Februari, 2010 #64: The Tholian Web Handling Efter att USS Valiant försvunnit får Enterprise i uppdrag att söka efter skeppet. När skeppet hittas och dom bordar skeppet har alla ombord dött, helt oförklarligt. Det som hände USS Valiant löper nu Enterprise att riskeras för. Mitt i allting misslyckas Enterprise stråla tillbaka Kirk från Valiant, som försvinner. Kirk tros ha dött. Tankar: Min första tanke efter att ha sett det här avsnittet kan inte skrivas här på forumet rent ut, så jag säger istället bara; Fy *** vilket ***** bra avsnitt! Det här avsnittet har verkligen allt man kan önska sig som ett fan av TOS. Spänning, action, humor, bra skådespel och ett av de absolut bästa manusen av alla Star Trek avsnitt – och det är inte ens Fontana eller Coon som skrivit det! Uhura och Chekov får lite mer att göra i det här avsnittet, extra kul, speciellt för Uhuras karaktär som nog är den minst använda av alla sju i TOS. Avsnittet bjuder även på något ovanligt; Väldigt lite Kirk samtidigt som Spock får ännu mer screentime än vanligt. Spock får här än en gång ta över som kapten, givetvis inte utan att McCoy står vid hans sida och klagar lite då och då. Avsnittet avrundas med lite humor på bryggan mellan den heliga trion, som så många andra gånger. Förmodligen det bästa avsnittet hittills i säsongen, med endast The Enterprise Incident som rival till förstaplatsen. Jag har hört att nästa avsnitt (”Plato’s Stepchildren”) ska vara väldigt dåligt. Efter att ha sett The Tholian Web känns det som att resterande säsongen skulle kunna vara fylld med dåliga avsnitt utan att lämna en dålig smak i munnen, så bra var avsnittet!
RoLaren Postad 24 Februari, 2010 Rapport Postad 24 Februari, 2010 (redigerade) Valiant? Det var ju USS Defiant. Tholian Web är ett av mina absolut favoritavsnitt i Star Trek. I och med att katten Kirk försvinner får andra karaktärer mer spelrum, speciellt då min favvo; Spock. Chekov råkar illa ut som vanligt och stackars Uhura blir tagen för galen. Något som slår mig är Bones uppförande. Ena avsnittet blir han förbannad för att Spock vill rädda skeppet och dess besättning istället för att rädda Katten kirk och andra avsnitt vill han offra kaptenen för skeppet med besättningen. Hur ska han ha det egentligen. Är det så att Spock faktiskt ljuger i slutet av avsnittet? I avsnittet får vi se Uhuras rum. Det är jättefint, tycker jag. Speciellt uppskattar jag hennes snurrmodul som först är en fin bokhylla, och sedan efter ett halvt varv blir en byrå med en spegel. Klar coolt. Vill ha. Plato's stepchildren är inte så dåligt som ryktet. Se det och var öppen för humor. Jag kunde inte låta bli att skratta flera gånger under det avsnittet. Underskattat. Redigerad 24 Februari, 2010 av RoLaren
The Holy Three Postad 24 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 24 Februari, 2010 Var det verkligen Defiant? Kollade på databsen nyss och dom har också Valiant uppskrivet. Ja, Bones uppförande är väldigt ologiskt, han kanske ändrar sig efter situationen, allt för att gå några ronder mot Spock, stackarn.
Supreme Commander JAF Postad 24 Februari, 2010 Rapport Postad 24 Februari, 2010 Valiant? Det var ju USS Defiant. Tholian Web är ett av mina absolut favoritavsnitt i Star Trek. I och med att katten Kirk försvinner får andra karaktärer mer spelrum, speciellt då min favvo; Spock. Chekov råkar illa ut som vanligt och stackars Uhura blir tagen för galen. Något som slår mig är Bones uppförande. Ena avsnittet blir han förbannad för att Spock vill rädda skeppet och dess besättning istället för att rädda Katten kirk och andra avsnitt vill han offra kaptenen för skeppet med besättningen. Hur ska han ha det egentligen. Är det så att Spock faktiskt ljuger i slutet av avsnittet? I avsnittet får vi se Uhuras rum. Det är jättefint, tycker jag. Speciellt uppskattar jag hennes snurrmodul som först är en fin bokhylla, och sedan efter ett halvt varv blir en byrå med en spegel. Klar coolt. Vill ha. Plato's stepchildren är inte så dåligt som ryktet. Se det och var öppen för humor. Jag kunde inte låta bli att skratta flera gånger under det avsnittet. Underskattat. Om Kirk ändå vore katt.. *suck* J.
The Holy Three Postad 24 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 24 Februari, 2010 #67: Plato’s Stepchildren Handling: Planeten Platonius kallar på Enterprise efter att deras ledare behöver akut hjälp av en doktor. Platonierna har starka mentala krafter och kan göra saker bara genom att tänka på det. Detta har gjort att deras immunförsvar förändrats och dom insisterar på att McCoy ska stanna hos dom, dom visar snabbt att dom inte har några planer på att sl??ppa honom vare sig han vill eller inte. Tankar: Som väntat var det här inte ett bra avsnitt. Hur kan ett avsnitt som har en steppdansande och sjungande Spock eller en Kirk som blir riden av en dvärg samtidigt som han gör hästlätenden vara bra? Ja, ni kan säkert tänka er. Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att det här verkligen inte var bra, Spock’s Brain ligger i lä jämfört med det här avsnittet. Avsnittet får dock ett litet pluspoäng då det innehar den allra första kyssen mellan en vit man och en färgad kvinna i tv-historien. Shatner & Nichols fick den äran. ----------------------------------------------------------------------------------- Ledsen RoLaren, men jag såg ingen humor i avsnittet. Det enda möjliga skulle kunna vara att skratta åt avsnittet, inte med avsnittet, men det gillar jag inte att göra.
RoLaren Postad 24 Februari, 2010 Rapport Postad 24 Februari, 2010 Jag tycker inte det är så dåligt. Jag gillar att det finns humor i det. När de alla blir kontrollerade så rör sig skådisarna roligt. Och det var inte step utan flamenco väl? Symboliken med schackbrädet var ju intressant. Stackars Nurse Chapel som längtar efter Spock (bra smak) och så blir det så fel. På något sätt gillar jag avsnittet. Detta är inte säsongens lågmärke, det kommer senare.
The Holy Three Postad 24 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 24 Februari, 2010 Hmm, kan det vara Way to Eden månne? Har hört ganska mycket om den med, Space hippies och allt det där. Kanske var flamenco han dansade, eller en blandning, kändes som steppdans med tanke på det snabba och högljudda fotarbetet :lol: Det ser säkert roligt ut när dom blir styrda etc, men det ska ju inte vara något vi som tittare ska skratta åt, vilket gjorde att jag inte kunde göra det.
RoLaren Postad 24 Februari, 2010 Rapport Postad 24 Februari, 2010 Hmm, kan det vara Way to Eden månne? Har hört ganska mycket om den med, Space hippies och allt det där. Kanske var flamenco han dansade, eller en blandning, kändes som steppdans med tanke på det snabba och högljudda fotarbetet :lol: Det ser säkert roligt ut när dom blir styrda etc, men det ska ju inte vara något vi som tittare ska skratta åt, vilket gjorde att jag inte kunde göra det. Nja, det är väl inte heller så bra men "The Empath" är riktigt dåligt, tycker jag. Ett TOSavsnitt jag inte vill se alls. Det är nästan outhärdligt. Det är inte fel på storyn egentligen och nimoy och kompani gör ett bra jobb, men kvinnan som spelar själva empath ger mig rysningar och det blir inte bättre av att det är närbild på henne hela tiden. Hon får mig att tänka på de där äckliga gråtande clownerna som poppade upp i allas hem på 80-talet och alla vet att clowner är farliga. Det har Stephen King gjort klart för oss i "It". Hmmm, jag accepterar "Killer Clowns from Outer Space", men det är för de inte är så läskiga :P Det är många saker som inte är meningen att det ska vara kul, men blir ändå hysteriskt på grund av det visuella. Filmen "Cat's Eye" t ex. I avsnittet uppskattade jag även Spock's sång
The Holy Three Postad 25 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 25 Februari, 2010 Har faktiskt hört att avsnittet ska vara bra, så det blir spännande att se om det är det eller ej! #68: Wink of an Eye Handling: Enterprise svarar på ett nödrop från utrotingshotade arten scalosierna. Väl nere på planeten finns inget där, men en rödskjorta försvinner nere på planeten under mystiska omständigheter. Väl ombord på Enterprise igen får Kirk kontakt med scalosierna, som accelererat honom såsom dom är, vilket är anledningen till att dom aldrig syns till. Fången i deras acceleration måste han nu stoppa deras planer på att ta använda honom och Enterprise för att föröka sin art. Tankar: Ett helt ok avsnitt om man är beredd att ge det några minuter för att det ska komma igång. Det är nämligen lite segt ett tag, men blir stadigt bättre och bättre. Avsnittet hade kunnat placerats i säsong 1 eller 2 utan att jag hade märkt någon skillnad, vilket inte kan sägas angående andra avsnitt i den här säsongen, som har en annan känsla på något sätt. I det här avsnittet är Kirk i sitt manipulativa esse och drar sig inte för att ha sex med en utomjording för att vinna dennes tillit. En James Bond i rymden, så att säga.
Supreme Commander JAF Postad 25 Februari, 2010 Rapport Postad 25 Februari, 2010 Hmm, kan det vara Way to Eden månne? Har hört ganska mycket om den med, Space hippies och allt det där. Kanske var flamenco han dansade, eller en blandning, kändes som steppdans med tanke på det snabba och högljudda fotarbetet :lol: Det ser säkert roligt ut när dom blir styrda etc, men det ska ju inte vara något vi som tittare ska skratta åt, vilket gjorde att jag inte kunde göra det. Nja, det är väl inte heller så bra men "The Empath" är riktigt dåligt, tycker jag. Ett TOSavsnitt jag inte vill se alls. Det är nästan outhärdligt. Det är inte fel på storyn egentligen och nimoy och kompani gör ett bra jobb, men kvinnan som spelar själva empath ger mig rysningar och det blir inte bättre av att det är närbild på henne hela tiden. Hon får mig att tänka på de där äckliga gråtande clownerna som poppade upp i allas hem på 80-talet och alla vet att clowner är farliga. Det har Stephen King gjort klart för oss i "It". Hmmm, jag accepterar "Killer Clowns from Outer Space", men det är för de inte är så läskiga :P Det är många saker som inte är meningen att det ska vara kul, men blir ändå hysteriskt på grund av det visuella. Filmen "Cat's Eye" t ex. I avsnittet uppskattade jag även Spock's sång Fast för dig vore ju en skräckfilm med människor utklädda till katter, eller rentav möss det ultimata, efter vad jag har förstått. *totalt oförstående* J.
RoLaren Postad 25 Februari, 2010 Rapport Postad 25 Februari, 2010 Har faktiskt hört att avsnittet ska vara bra, så det blir spännande att se om det är det eller ej! #68: Wink of an Eye Handling: Enterprise svarar på ett nödrop från utrotingshotade arten scalosierna. Väl nere på planeten finns inget där, men en rödskjorta försvinner nere på planeten under mystiska omständigheter. Väl ombord på Enterprise igen får Kirk kontakt med scalosierna, som accelererat honom såsom dom är, vilket är anledningen till att dom aldrig syns till. Fången i deras acceleration måste han nu stoppa deras planer på att ta använda honom och Enterprise för att föröka sin art. Tankar: Ett helt ok avsnitt om man är beredd att ge det några minuter för att det ska komma igång. Det är nämligen lite segt ett tag, men blir stadigt bättre och bättre. Avsnittet hade kunnat placerats i säsong 1 eller 2 utan att jag hade märkt någon skillnad, vilket inte kan sägas angående andra avsnitt i den här säsongen, som har en annan känsla på något sätt. I det här avsnittet är Kirk i sitt manipulativa esse och drar sig inte för att ha sex med en utomjording för att vinna dennes tillit. En James Bond i rymden, så att säga. Mycket bra avsnitt. Jag tycker inte det är segt. Har du tillräckligt med energidryck, TH3? :P Spännande och ovanligt, även om vi sett liknande i andra scifiserier sedan dess, senast i Eureka (väl?). Kvinnlig list har vi väl hört talas om, och Kirk besitter verkligen den kunskapen väl. Vilket självförtroende han har som utgår ifrån att alla kvinnor faller för honom. Jämför detta avsnitt med Voyageravsnitten "Favorite son" och "Blink of an Eye"
The Holy Three Postad 26 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 26 Februari, 2010 Det kändes bara lite segt i början, sen rullade det på bra! Nu blir det strax The Empath här hemma efter mer än en dags avbrott.
RoLaren Postad 26 Februari, 2010 Rapport Postad 26 Februari, 2010 Å, det avsnittet får du se själv. Jag hoppar det.
The Holy Three Postad 27 Februari, 2010 Författare Rapport Postad 27 Februari, 2010 #63: The Empath Handling: En sol är på väg att gå till nova i Minaransystemet. Enterprise beordras att åka till planeten för att söka efter en forskargrupp dom tappat kontakt med och utrymma dom från planeten som är i stor fara. Väl nere på planeten strålas dom snabbt bort och blir fångade i ett experiment lett av vianerna, en ung kvinna som inte kan tala är även fången hos dom. Tankar: Faktiskt ett inte så dumt avsnitt, men jag förstår dig ändå RoLaren. Alla inzoomningar på den empatiska kvinnan tillsammans med Miklos Rozsa-aktiga musiken som ständigt spelades blev jobbigt i längden. Utöver det var avsnittet intressant med en liten twist mot slutet som jag inte förutsåg. Ytterligare ett avsnitt med några bra karaktärsmoment och Scotty har fått tillbaka Dracula-frillan på något konstigt vis. Är det förresten bara jag som tycker att vianerna är väldigt lika talosianerna från avsnittet The Cage/The Menagerie del 1 & 2? Var det första jag tänkte på när jag såg varelserna. Ett typiskt medel-avsnitt.
RoLaren Postad 28 Februari, 2010 Rapport Postad 28 Februari, 2010 Jorå, draculafrisyren dyker upp då och då eftersom Star Trek inte producerades i samma ordning det sändes. I avsnittet är "Space Babe of the week" rent av gräslig. Rys. Och det är som du säger, inzoomningarna, musiken, minerna, rörelserna, ja allt är illa. Detta avsnitt är verkligen ett lågvattenmärke. Visst påminner vianerna och taloserna om varandra. Kanske de är avlägsna "kusiner" som romulaner och vulcaner. Idétorka kanske? Budgetskäl? Nedriga var de iaf eftersom de tog in utomstående för att lära Gem sympati. Kunde gjort experiment med sig själva istället.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu