Jump to content

Streama video?

Lexx

Recommended Posts

Någon som har bra kännedom om hur man kan streama t ex. en Star Trek episod direkt från min dator?

Oftast inte mer än 1-2 personer dock. Måste de titta samtidigt eller kan de titta inviduellt?

Hörde att detta inte är olagligt (en gråzon?), men känner inte till någon bra programvara för det.

Vilket format är mest lämpligt? mpeg2? I övrigt kör jag Windows 7 på en 100/10mb kabel.

Edited by Lexx

Jag gjorde en tråd om det för något tag sen. Allt finns, det vill säga alla avsnitt av ENT, DS9, VOY osv. ;)

Icefilms

Ehmm.. Var det det här du menade eler her jag missuppfattat dej? :rolleyes: :P

BTW: "Nej. Upphovsrätten hindrar inte webbsurfande. Att bara titta på eller lyssna på upphovsrättsligt material är inget som faller in under upphovsmannens ensamrätt. Så länge man bara surfar på Internet framställer man inte någon upphovsrättsligt relevant kopia. Däremot uppkommer en mängd "tillfälliga kopior" i samband med surfande, men det finns en bestämmelse som säger att sådana tillfälliga kopior får framställas. Det innebär att så länge man inte sparar ner material på hårddisken, på en diskett eller liknande eller skriver ut det, så berörs man inte alls av kravet på lovlig förlaga. Vill man spara ner material eller skriva ut materialet är det tillåtet för privat bruk utan något uttryckligt samtycke från upphovsmannen så länge materialet ligger lagligt på Internet."

Saxat från regeringens hemsida

Aj då, det där är ju värsta kryphålet nu när film och musikbranchen jagar fildelare med blodad tand.

Istället för torrents kan det ju bli streaming och då är allt lagligt :rolleyes:

Aj då, det där är ju värsta kryphålet nu när film och musikbranchen jagar fildelare med blodad tand.

Istället för torrents kan det ju bli streaming och då är allt lagligt :rolleyes:

Fast då är ju frågan varför film/musikbranchen är på Youtube för att ta bort allt upphovsrättsskyddat material.

Exakt.. hehe.. :P

Btw: Om du funderar på att installera grejerna för att använda icefilms så uppdaterade jag nyss nerladdnings-länkarna ;)

EDIT: Det om youtube, den som laddar upp gör fortfarande något olagligt, men vi som tittar gör inget fel. :oskyldig:

Edited by thamupp