Gå till innehåll
Nyhet

Stewart: "Mitt favoritavsnitt var The Inner Light"

Rekommenderade inlägg

Patrick Stewarts favoritavsnitt i The Next Generation var The Inner Light. Det säger han till Bullz-eye.com.

Han gillar det bland annat för att det var ett manus som hade skickats in till serien, utan att en agent hade kontaktas.

-Det är något som inte många vet: att det var ett sådant manus. Bara några få sådana blev producerade.

Dessutom uppskattade han att arbeta med sin son Daniel, eftersom det var första gången de arbetade professionellt med varandra.

- Sedan finns det fler berättelser om avsnittet, men om jag berättar dem, så riskerar jag att bli stämd, säger han.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt klart ett av seriens bästa avsnitt.

Nu när man tänker efter känns det kanske inte helt konstigt att det var ett inskickat manus då storyn egentligen borde ha en enorm påverkan på Picard som karaktär - något vi dock inte ser i kommande avsnitt. Istället nämns "händelsen" i princip inte mer än någon enstaka gång i hela serien, vilket är synd.

Redigerad av Fmi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror iofs att alla inskickade manus nästan alltid skrevs om av manusförfattarna som arbetade med TNG. Sedan är väl grundidén för The Inner Light tagen från en novell av Arthur C. Clarke (han fick väl dock ingen credit).

Att saker inte nämndes senare har inget att göra med att det var ett inskickat manus. Snarare med att Paramount ville kunna visa avsnitten i vilken ordning som helst när serien repriserades. Det är där en stor del av intäkterna finns, och man vill att folk lätt ska kunna komma in i varje avsnitt, utan att ha stora förkunskaper. Lost och Heroes har t ex problem med att få höga tittarsiffror på sina repriser, vilket är en anledning till att antalet serier med hög kontinuitet antagligen kommer att minska framgent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg