Gå till innehåll
The Holy Three

Forbidden Planet

Rekommenderade inlägg

JY5I000Z.jpg

Synopsis från IMDb:

An expedition is sent from Earth to Altair in the constellation of Aquilae (some 17 light years from Earth) to discover what happened to a colony of settlers on its fourth planet, Altair-4. What they discover is how and why an alien race of geniuses destroyed itself overnight while leaving their technology intact at some point in the distant, distant past.

Klassisk Sci-fi film från 1956, med ingen mindre än Leslie Nielsen i huvudrollen, på den gamla goda tiden innan han gjorde mästerliga parodifilmer med Zucker/Abrahams/Zucker trion. Den här filmen ska vara en av de stora inspirationerna till Star Trek, vilket säkert gör den mer intressant för folket på det här forumet.

Såg den här filmen först igår efter att ha velat göra det väldigt länge. Utan överdrift så måste det nog vara en av de bästa Sci-fi filmerna som gjorts, ryktena om den är sanna. Är inte ett dugg överraskad av att den anses vara en av de främsta filmerna inom genren, och kanske den främsta som gjordes på 50-talet när genren var så populär. Kan nog drämma till med att den är bättre än Day the Earth Stood Still (originalet från 1951).

Ett riktigt mästerverk som jag rekommenderar alla att se, inte minst Trekkies, då filmen helt korrekt känns väldigt Trekkig.

forbidden-planet.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, den är bra. Det är tydligt att Star Trek hämtade idéer därifrån, även om Roddenberry hävda att så var fallet.

Sedan är det kul med Leslie Nielsen i en seriös roll.

Det kommer en nyinspelning om ett eller två år om allt går som det ska.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, om allt går käpprätt åt h*lv*t* så har vi nog en remake snart, har ju snackats om James Cameron bakom kameran.

Jag undrar vad THT kommer tycka om det här? :visslar:

Eller vad alla andra fans av filmen tycker om det. Givetvis är det få som skulle vilja se det hända, kolla bara på remaken på Day the Earth Stood Still med Keanu Reeves.

Redigerad av The Holy Three

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, om allt går käpprätt åt h*lv*t* så har vi nog en remake snart, har ju snackats om James Cameron bakom kameran.

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

Jag undrar vad THT kommer tycka om det här? :visslar:

Eller vad alla andra fans av filmen tycker om det. Givetvis är det få som skulle vilja se det hända, kolla bara på remaken på Day the Earth Stood Still med Keanu Reeves.

Ja den var verkligen värdelös. Originalet var ju så himla bra. Forbidden Planet är också en film jag gillar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort tack till RoLaren för tipset som ledde till att jag äntligen köpte mig den här vackra samlarutgåvan av filmen:

284-1.jpg

Bland de snyggaste samlarutgåvorna jag sett och äger. Riktigt fina detaljer och massa gott inuti som ni kan se på bilden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:D Då kan jag passa på att tipsa fler fans av filmen. Megastore säljer den coola boxen till ett så gott som oslagbart pris. Play.com har filialer som säljer den billigt också. För bara ett par veckor sedan kostade boxen minst 450:- nu går den för runt 150:- Passa på att fynda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste om det. Fy vad trist. Hon var mycket bra i sin roll som den oskuldsfulla unga damen i Forbidden Planet. Till er som inte sett filmen kan jag bara säga - se den. Så otroligt snyggt gjord, bra story, trovärdiga skådespelarinsatser och ett soundtrack utan dess like.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu